رييس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران، از طرح اعمال تعرفه وارداتي براي تجهيزات نفتي چيني كه توسط وزير پيشنهادي نفت مطرح شده است، استقبال كرد.

رضا پديدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاكيد وزير پيشنهادي نفت بر استاندارد و كيفيت تجهيزات داخلي، گفت: سازندگان تجهيزات صنعت نفت سال گذشته براي موضوع كيفيت كالا پيشنهاد شوراي عالي صدور پروانه كيفيت كالا را مطرح كردند كه اين طرح مورد موافقت دستگاه هاي مسئول قرار گرفته و اين جلسه به رياست وزير نفت تشكيل شد.

وي با اشاره به اينكه اعمال تعرفه هاي وارداتي براي تجهيزات چيني منجر به تقويت سازندگان داخلي خواهد شد، اضافه كرد: اين در حالي است كه چين همواره تجهيزات درجه يك خود را به آمريكا و تجهيزات درجه دو و سه خود را به ايران عرضه مي كند.

رييس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران، اقتدار صنعت نفت را وابسته به استانداردها و كيفيت تجهيزات اين صنعت عنوان كرد و گفت: علاوه بر وزير نفت، معاون پژوهشي وزارت نفت، سازندگان، پيمانكاران، مشاوران و مصرف كنندگان نيز عضو اين شورا هستند و تاكنون اين شورا پنج جلسه برگزار كرده است .

وي تشكيل مرجعي براي تاييد كيفيت تجهيزات توليد داخل را از دستاوردهاي اين شورا ذكر كرد و گفت: كالا و تجهيزات توليدي با رعايت شاخص هاي بين المللي توسط اين مرجع تاييد و پروانه كيفيت آن صادر شده و در اين صورت تاييد مي شود كه كالا از نظر كيفي مطابق با استانداردها توليد شده است.

پديدار در مورد  قيمت تجهيزات نيز گفت: از وزارت نفت مجوزي اخذ شده است كه تا قوي شدن بنيه ي سازندگان داخلي، تجهيزات داخلي با ۲۰ درصد قيمت بالاتر از نمونه هاي خارجي خريداري شود.

رييس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران، يكي از درخواست هاي بخش خصوصي توليدكنندگان تجهيزات را پرداخت به موقع پيش پرداخت ها ذكر و پيشنهاد كرد در برخي موارد به جاي ۲۵ درصد، ۵۰ درصد مبلغ قرارداد به بخش خصوصي پرداخت شود تا نقدينگي اين بخش براي تهيه مواد اوليه تامين شود.

وي اضافه كرد: در صورتي كه پرداخت ها به موقع صورت گيرد و در موارد مورد نياز، ۵۰ درصد مبلغ قرارداد به عنوان پيش پرداخت به بخش خصوصي داده شود، به طور قطع مباحث تاخيرها نيز مرتفع مي شود.

برچسب ها: واردات ، نفت ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار