عضو هيئت رئيسه كميسيون عمران مجلس گفت: امروز در يك آزمون بسيار بزرگ قرار گرفته‌ايم كه آيندگان قضاوت خواهند كرد شما مي‌خواهيد براي كسي تصميم گيري كنيد كه 8 سال سابقه كار در وزارت نفت دارد فارغ از سلامت شخصي نامبرده، خروجي مديريت وي براي كشور خسارت بار است.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران "احمدعلي مقيمي" نماينده بهشهر، نكا و گلوشهر در صحن علني امروز مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با وزير پيشنهادي وزارت نفت گفت: مخالفت اينجانب نسبت به وزير پيشنهادي آقاي زنگنه با عنايت به فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي عيد سعيد فطر امسال مبني برانتخاب وزراي صالح توسط نمايندگان است، در حقيقت يك راهكار راهبردي براي انتخاب وزرا ارائه فرمودند.
 
وي ادامه داد: بديهي‌ترين برداشت از سخنان معظم له اين است كه وظيفه مجلس انتخاب وزراي صالح است و الزاما راي اعتماد به همه وزرا نيست، هر وزيري بايد ساده بودن او براي نمايندگان احراز شود كه چه در حوزه تخصصي و برنامه‌اي و چه در حوزه سياسي اجتماعي نه سخت گيرانه عمل نماييم كه متهم به افراطي گري و نه ساده انديشي و سهل انگاري كنيم كه تفريط تلقي گردد. بر طبق شعاري كه رياست محترم جمهوري در قالب اعتدال مطرح نمودند پيش مي‌رويم.
 
مقيمي در ادامه تصريح كرد: برنامه‌هاي آقاي مهندس زنگنه برمبناي كارشناسي كه معاونت نظارت مجلس انجام داده است با شرح وظيفه وزارتخانه از 17 مورد شرح داده شده 7 مورد منطبق است و از 19 مورد انطباق با برنامه پنجم فقط سه مورد با آن تطابق دارد.  
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون عمران مجلس اظهار داشت: امروز در يك آزمون بسيار بزرگ قرار گرفته‌ايم كه آيندگان قضاوت خواهند كرد شما مي‌خواهيد براي كسي تصميم گيري كنيد كه هشت سال سابقه كار در وزارت نفت دارد فارغ از سلامت شخصي نامبرده خروجي مديريت وي براي كشور خسارت بار است.  
 
وي در ادامه بيان كرد: ترقيب رشوه، زد و بند، باندبازي، رانت خواري افراد خاص و بعضي از آقازاده‌ها كه در گزارش دادگاه خارجي به آن‌ها نام جونيور داده‌اند و هم چنين اكثر قراردادهايي كه در زمان وزارت مهندس زنگنه در وزارت نفت بسته شده است همه داراي ابهام هستند و در دادگاه‌هاي بين‌المللي و داخلي داراي پرونده است مانند قرارداد كرسنت، توتال، كيش و ميدان‌هاي نفتي مانند سروش، درود و قراردادهاي شل و.... و استت اويل به عنوان متهم در دادگاه‌هاي خارجي و داخلي بايد پاسخگو باشد.
 
مقيمي خاطر نشان كرد: مديريتي عامرانه، انحصاري، بدون مشورت ترقيب و اشتياق به شركت‌هاي خارجي و تحقير  شركت‌هاي داخلي و به هم زدن ساختار يكپارچگي نفت، افزايش شركت‌هاي دولتي از سي شركت به 180 شركت تكه تكه كردن ساختار وزارت نفت و ..  
 
وي ادامه داد: شما مي‌دانيد امروز دنيا در قالب انسجام شركت‌ها و در قالب ايجاد شركت‌هاي هلدينگ سعي مي‌كند بهره وري را بالا ببرد اين تجربه آقاي مهندس زنگنه باعث استقراض 70 ميليارد دلار تحميل براي كشور بوده است.
 
نماينده نكا در ادامه بيان كرد: عدم نظارت بر شركت‌هاي خارجي از مديريت ضعيف ايشان است و يك نكته را بيان مي‌كنم كه آقاي زنگنه در آيينه اصلاح طلبان، ما نمي گوييم كه بگويند اصولگرايان عناد دارند، آقاي كهروم از نيروهاي اصلاح طلب است و همچنين جناب آقاي محتشمي پوركه از نيروهاي مجلس ششم هستند از مديريت و عملكرد وي در زماني كه در مرحله دوم مي‌خواهند راي اعتماد از مجلس بگيرند چه مي‌گويند، ابتدا از شايسته سالاري صحبت كنيد متاسفانه مديريت عالي وزارت نفت عملكرد و سياست‌هايي را دنبال كرده است كه پيامد اين نوع رفتار باعث ايجاد سازمان ساير و توسعه پيوندها و معاملات بانكي گسترده‌اي شده است.  
 
وي ادامه داد: با اين روند كارشناسان دلسوز و باسابقه صنعت نفت در چنين فرآيندي دچار جدايي از جريان تسليم سازي و تصميم گيري شده‌اند و در مقابل حدود 30 نفر خارج از صنعت نفت در سمت مديريت‌هاي ارشد نفت قرار مي‌گيرند.  
 
مقيمي در پايان خاطر نشان كرد: آقاي زنگنه فكر نمي‌كنيد بدين وسيله نفت را وارد مقوله سياسي كرديد آقاي محتشمي پور چه مي‌گويند از همه محترم اتكاي بيش از حد به پيمانكاران خارجي و ناديده گرفتن پيمانكاران داخلي، حجم قراردادها با احتساب هزينه‌هاي سود زياد به اضافه ريسك پاداش و به علاوه پنجاه ميليارد دلار ايجاد تعهد و از همه مهمتر اين موضوع را با كمال تاسف نه اطلاع رساني به مجلس داشته و نه شفاف سازي اطلاعات و نه اطلاع رساني به دولت انجام شده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت + صوت


انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، عمران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار