برداشت محصولات زراعی گندم و جو از سطح مزارع کشاورزی شهرستان خلخال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رئیس اداره تولیدات کشاورزی و گیاهی جهاد کشاورزی خلخال گفت: امسال بیش از 28 هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم و جو آبی و دیم اختصاص یافته است.

محمد کیانفر افزود: با توجه به شرایط بد آب و هوایی امسال پیش بینی می شود هشت هزار و 500 تن گندم و جو مازاد بر نیاز کشاورزان در این منطقه خریداری شود.

وی با اشاره به سرمازدگی محصول در بهار امسال و نیز خشکسالی در منطقه از کاهش قابل ملاحظه راندمان محصول گندم و جو در سال زراعی امسال خبر داد و گفت: میزان گندم و جو برداشت شده مازاد بر نیاز کشاورزان خلخال در سال های زراعی خوش با شرایط آب و هوایی مناسب بالغ بر 20 هزار تن می شد که امسال سرمازدگی و خشکسالی این میزان را به هشت هزار و 500 تن کاهش داده است.

رئیس اداره تولیدات کشاورزی و گیاهی جهاد کشاورزی خلخال اظهار کرد: شرایط اقلیمی و کوهستانی بودن منطقه و نیز پراکندگی اراضی زیر کشت محصول گندم و جو در خلخال موجب شده که هنوز بسیاری از کشاورزان گندم و جوکار شهرستان از روش های قدیمی و سنتی برای کشت و برداشت محصولات زراعی خود استفاده کنند.

کیانفر افزود: امسال پنج دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم در اراضی کشاورزی هموار این شهرستان بکار گرفته شده بود ولی در عین حال کار برداشت محصول گندم و جو از سطح زمین های کشاورزی ناهموار همچنان با استفاده از روش های سنتی و یا با استفاده از امکانات مکانیزه محدود از جمله تراکتور و دنباله بندهای تراکتور انجام می شود.

وی گفت: برداشت محصولات زراعی از جمله گندم و جو در شهرستان خلخال به لحاظ واقع شدن در منطقه سردسیر کشور دیرتر از سایر مناطق استان بوده و مرداد بهترین زمان برداشت محصولات زراعی در این شهرستان است./ع

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.