رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خلخال از آغاز برداشت سیفی جات و محصول خیار و گوجه فرنگی از سطح جالیزهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد کیانفر افزود: امسال 60 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت خیار و گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به متوسط تولید 30 تن خیار و گوجه در هر هکتار پیش بینی می شود 180 تن خیار و گوجه از جالیزهای خلخال برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به شرایط نامساعد جوی بهار و خشکسالی تابستان اظهار کرد: امسال هر چند این شرایط تاثیر مستقیمی در راندمان تولید سیفی جات در خلخال داشته ولی در عین حال تلاش و پشتکار و دوباره کاری کشاورزان سیفی کار منطقه مانع از کاهش قابل توجه تولید محصول خیار و گوجه فرنگی در خلخال نسبت به سال های گذشته شده است.

کیانفر افزود: از 60 هکتار اراضی اختصاص یافته به کشت خیار و گوجه فرنگی خلخال 25 هکتار از اراضی کشاورزی روستای گورانسراب واقع در پنج کیلومتری از مرکز شهر خلخال تنها به کشت خیار اختصاص داده شده و خیار تولیدی در این روستا از بهترین نوع محصول خیارمنطقه محسوب می شود.

وی گفت: محصول خیار و گوجه فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کودها و سموم شیمیایی دارای عطر ، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخل شهرستانی داشته و بخشی از آن نیز در بازارهای شهرهای همسایه خلخال عرضه می شود./ع


برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، سیفی ، جات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.