مشاور رييس جمهور گفت: رئيس‌جمهور به اجراي صحيح قانون تاکيد دارد،‌ ما خوش بين هستيم که مجلس شرايطي را فراهم آورد که دولت با فوريت مستقر شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران "محمدرضا صادق" در جمع خبرنگاران ضمن تقدير از صدا و سيما براي پخش مستقيم جلسات راي اعتماد به وزراي کابينه يازدهم اظهار داشت: مردم تاکنون از طريق پخش زنده مذاکرات نماينده‌ها در خصوص بررسي وزرا قرار گرفته‌اند و اميدواريم امشب نتيجه مورد نظر نمايندگان محقق شود. 
 
مشاور رييس جمهور ادامه داد: ما به سهم خودمان از روند جلسات راي اعتماد رضايت داريم چرا که در فرصت پيش آمده مردم در جريان جزييات سوابق وزرا قرار مي‌گيرند. 
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براين که چرا در نشست دوم رئيس‌جمهور همه نمايندگان رسانه‌ها دعوت نشده بودند، تصريح کرد: نکته‌اي که شما مي فرماييد دقيق نيست چرا که بقيه خبرنگاران راضي هستند و توانستند سوالات خود را از رئيس‌جمهور بپرسند. 
 
صادق در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه اگر تعدادي از وزرا راي اعتماد نياورند آيا از کابينه قبلي به عنوان سرپرست وزارتخانه‌ها استفاده مي‌شود، افزود: به هر حال بايد مجلس نظرش را اعلام کند تا دولت اقدامات لازم را انجام دهد. 
 
مسئول اطلاع رساني دولت تصريح کرد: رئيس جمهور بهترين‌ها را به مجلس معرفي کرده و اميدواريم که توانمندي وزراي پيشنهادي مورد توجه نمايندگان قرار گيرد و وکلاي ملت با درايتي که دارند تشخيص خود را در راستاي حماسه سياسي اعلام کنند و اميد بسته شده به دولت يازدهم به فرجامي خوشايند برسد. 
 
صادق درباره سه وزيري که مجلس اقبال چنداني براي آن‌ها نداشت، گفت: نمايندگان مردم بايد در خصوص همه وزرا قضاوت کنند. 
 
صادق در خصوص سفر رئيس‌جمهور به نيويورک و خبرنگاران همراه وي از سوي دولت قبلي اظهار داشت: پس از استقرار دولت يازدهم برنامه سفرها تنظيم مي‌شود و در آن زمان اطلاع رساني‌هاي لازم صورت مي‌گيرد، دولت يازدهم تلاش مي‌کند فرصت بيشتري را براي اطلاع رساني پديد آورد. 
 
وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه آيا احتمال دارد در صورت راي نياوردن تعدادي از وزرا رئيس‌جمهور بدون انتصاب اين وزراي پيشنهادي به عنوان سرپرست وزارتخانه ها فورا وزير ديگري را به مجلس پيشنهاد دهد؟ اضافه کرد: قانون در اين باره مشخص است و رئيس‌جمهور به اجراي صحيح قانون تاکيد دارد،‌ ما خوش بين هستيم که مجلس شرايطي را فراهم آورد که دولت با فوريت مستقر شود. 
 
وي هم چنين درباره احکام معاونت‌ها ادامه داد: تعدادي از معاونت‌هاي رئيس‌جمهور مشخص شده و اطلاع رساني‌هاي لازم صورت گرفته است ما از رسانه‌ها مي‌خواهيم همه انتسابات رياست جمهوري را از دفتر رئيس‌جمهور پيگيري کنند و از گمانه زني پرهيز کنند. 
 
وي هم چنين در خصوص برنامه هفته دولت کابينه يازدهم اظهار داشت: برنامه هاي رئيس‌جمهور همين برنامه‌هايي است که به مجلس ارائه شده است از اين رو پس از استقرار دولت ضميمه  اجرايي اين برنامه‌ها فراهم خواهد شد براين اساس در آن روزها وزرا در حال استقرار هستند و مي‌توانند در خصوص برنامه‌هايشان اطلاع رساني کنند. 
 
مشاور رييس جمهور هم چنين درباره انتساب خزائي به عنوان سرپرست خبرگزاري ايرنا خاطر نشان کرد: آقاي خزايي به عنوان نماينده دولت در ايرنا براي ايجاد هماهنگي حضور دارد وزير ارشاد و مدير فعلي ايرنا هم هماهنگي لازم را با دولت دارند. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، دولت ، نتیجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار