در حالی که رژیم بحرین سرکوب خشونت بار معترضان ضد رژیم را افزایش داده است، ناوهواپیما بر یو‌اس‌اس نیمیتز امریکا که یکی از بزرگترین ناوهای جهان است در سواحل بحرین مستقر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، ناو نیمیتز با ۵ هزار ملوان برای ۵ روز در آب‌های سرزمینی بحرین حضور خواهد داشت.

استقرار این ناو در حالی صورت گرفته است که ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) سالروز استقلال بحرین از انگلیس بود و همچنین موج جدیدی از اعتراضات علیه رژیم آل خلیفه آغاز شد.

بعد از اینکه آژانس‌های جاسوسی امریکا ادعا کردند ممکن است حمله‌ای بزرگ توسط القاعده در ماه جاری میلادی رخ دهد، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور در سراسر خاورمیانه و آفریقای شمالی در یک شنبه گذشته تعطیل شدند.

با این حال، مقامات امریکا در پایگاه دریایی این کشور در بحرین، جایی که ناو پنجم امریکا در آن حضور دارد، گفتند عملیات عادی و منظم دنبال می‌شود.

خیزش مردمی در بحرین ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد. رژیم آل خلیفه به محض آغاز این خیزش، سرکوب خشونت بار معترضان صلح جو را آغاز کرد و همچنین از کشورهای عرب همسایه خود خواستار پشتیبانی نظامی شد.

معترضان خواستار سرنگونی حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین هستند.

بنا بر گزارش روزنامه نیویورک تایمز، معترضان بحرینی به طور فزاینده‌ای شعارهای ضد امریکایی خود را افزایش داده و واشنگتن را به دلیل تسلیح رژیم بحرین و حمایت از آن محکوم می‌کنند.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در ماه می یک پیمان بزرگ تسلیحاتی را با بحرین از سر گرفت که این امر خشم فعالان مخالف منامه را در پی داشت. مخالفان، این پیمان نظامی را نشانه‌ای از حمایت امریکا از سرکوبگری‌های بحرین علیه معترضان قلمداد می‌کنند.

امریکا پیشتر پیمان ۵۳ میلیون دلاری فروش تجهیزات نظامی به بحرین را در ماه سپتامبر به حالت تعلیق در آورده بود.
برچسب ها: ناو ، آمریکا ، بحرین ، هواپیمابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار