رييس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد از تولید نخستين نانو داروي درمان سالک در جهان و در این دانشگاه خبر داد.

محمود رضا جعفري با اشاره به این که مراحل تحقيقاتي تست اين دارو ۱۰ سال طول كشيده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدگفت: اين ‌نانو داروي جديد با عنوان ليپوزومي موضعي آمپوتريستين نوع B است و براي درمان موضعي سالك کاربرد دارد.

این استاد دانشگاه در خصوص عملکرد نانوداروی درمان سالک توضیح داد: این دارو در فرم نانوليپوزومي توليد شده که با عبور از پوست به قسمت هاي عمقي آن رسیده و منجر به درمان بيماري سالك مي‌شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر براي درمان بيماري سالك از داروي تزريقي گلوكانيتم استفاده مي شود اظهار کرد: نانو داروی جدید نسبت به داروهای مرتبطی که در حال حاضر برای درمان بیماری سالک تجویز می شود؛ موثرتر است و عوارض كمتري براي بيمار به دنبال دارد.

رييس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: نانوداروی درمان سالک در حال حاضر در مرحله دريافت مجوزهاي لازم از سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي است و تا ۶ ماه آينده وارد بازار خواهد شد.

وی یادآوری کرد: مراحل نخست كارآزمايي باليني این نانو دارو با حمايت موسسه بين المللي دي ان دي اي سوئيس و مرحله ی دوم كارآزمايي باليني نيز با حمايت ستاد فناوري نانو انجام شده است./ب
برچسب ها: تولید ، نانو ، دارو ، درمان ، سالک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.