پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج کشورمان به دلیل شکست مقابل حریف روس خود از صعود به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان بازماند و حذف شد.

هادی کریمی دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: اختلاف سطح پوریا درینی با حریف روسی خود بسیار زیاد بود، وی جزو جوانترین شطرنجبازان جهان محسوب می شود و در رنکینگ جهانی مکان 29 را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی دیمیتری آندریکین استاد بزرگ 23 شطرنج روس با داشتن ریتینگ بین المللی 2716 جزو بازیکنان نخبه نوظهور روسیه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی در برخی رویدادها شاهدیم که حریفان خارج از نورم خود هستند و نتیجه را واگذار می کنند ولی در این مسابقات وضعیت برای درینی فرق می کرد وی با داشتن جایگاه 533 جدول رده بندی جهان به مصاف بیست و نهمین نفر جهان رفت و توانست مقابل آنها نتیجه قابل قبولی کسب کند.

کریمی اظهار داشت: درینی در بازی اول با مهره سیاه مقابل حریف به تساوی رسید در بازی دوم هم با مهره سفید مساوی کرد این تساوی کار را برای وی در بازی های تکمیلی سخت تر ساخت.

دبیر فدراسیون شطرنج افزود: به طور کلی در بازی رپید تکمیلی شانس شطرنجباز قوی تر برای برد بیشتر خواهد بود در این شرایط درینی در هر 2 بازی تکمیلی خوب جنگید و بازی اول را شکست خورد و دومی را به تساوی رساند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار