نماينده مردم پاکدشت گفت: کارنامه شخصي وزير پيشنهادي در انتخابات سال 88 داراي سبقه سياسي بسيار پررنگي است، وي نقش محوري در تعطيلي دانشگاهها و شرکت در تحصن و حمايت از دانشجويان براي التهاب در دانشگاه‌ها داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران "فرهاد بشيري" نماينده مردم پاکدشت صبح امروز در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با جعفر ميلي منفرد وزير پيشنهادي علوم با اشاره به فرمايش اميرالمومنين خطاب به مالک در خصوص اينکه در انتخاب و به کارگيري کارگزاران نبايد هيچ گونه واسطه را مگر شفاعت کفايت و امانت داري قبول کرد  به ايراد سخن پرداخت.

بشيري در ارتباط با مواضع خود نسبت به برنامه‌هاي ميلي منفرد براي تصدي گري وزارت علوم اظهار داشت: آنچه مسلم است چيزي حدود 14 مورد از موارد بسيار اساسي که براي وزارت علوم مدنظر است و بايد به آن توجه شود در برنامه وزير پيشنهادي به آن عنايتي نشده است.

وي ادامه داد: در برنامه‌هاي ميلي منفرد نسبت به تدوين و توسعه و ارتقاي کيفي رشته‌هاي علوم انساني،‌ حمايت مالي از پژوهش‌ها،‌ تامين و پرداخت برخي از هزينه‌هاي ثبت اختراعات، برقراري بيمه تامين اجتماعي و بيمه پايه سلامت نخبگان و نوآوران علمي، عنايت به خانواده هاي نوآوران علمي‌، اجراي سند راهبردي سطح شاخص توسعه اسلامي‌، تاسيس دانشگاه و شعبه‌اي از دانشگاه‌ها در مراکز آزاد تجاري صنعتي عنايتي نشده است.

نماينده پاکدشت تصريح کرد: حمايت مالي از پژوهش‌هاي تقاضا محور امري بسيار مهم تلقي مي شود چرا استکبار جهاني عليه ما بدليل همين عامل موضع گرفته است و از آنجايي که ما رتبه 16 علمي را در جهان داريم بنابراين به فردي کارامد که بتواند توليدات و مديريت اين دستگاه عظيم علمي کشور را با سرعت بيشتري به جلو ببرد را نياز داريم.

بشيري اظهار داشت: با عنايت به اينکه ما حماسه سياسي را پشت سر گذاشته ايم بنابر تاکيد مقام معظم رهبري بايد توسعه علمي و سياسي مدنظر افراد قرار گيرد ولي در برنامه هاي ميلي منفرد به توسعه کرسي هاي ازاد انديشي و جلوگيري از تبديل شدن وزارت علوم به بنگاهها تدابيري انديشيده  نشده است.

وي در ادامه افزود: در صفحه 14 بند 28 برنامه وزير پيشنهادي به آزادي احزاب و انجمن هاي اسلامي اشاره شده است اما ما فراموش نکرده‌ايم و خون داده‌ها و اسير داده‌هاي ما را نيز فراموش نکرده‌اند که دانشگاهها اتاق جنگ نيست.

نماينده مردم پاکدشت تاکيد کرد: آزادي هاي افراطي و بي منطق و بي برنامه گي‌ها در دانشگاه تهران موجب شده بود که کمک‌هاي مالي براي ضد انقلابيون جمع آوري شود و دانشگاه اتاق جنگ شده بود.

بشيري تاکيد کرد: کارنامه شخصي وزير پيشنهادي در انتخابات سال 88 داراي سبقه سياسي بسيار پررنگي است، وي نقش محوري در تعطيلي دانشگاهها (دانشگاه اميرکبير) داشتند و در تحصن اساتيد و حمايت دانشجويان براي التهاب در دانشگاه نقش ا ساسي داشته و از موافقان لغو امتحانات در دانشگاه اميرکبير بودند.

نماينده مردم پاکدشت با اشاره به فيلم و اسناد موجود در ارتباط با وزير پيشنهادي در انتخابات سال 88 اظهار داشت: با وجود نگراني که حزب الله دارند، در انتخابات سال 88 کوچک‌ترين موضعي نگرفته و دانشگاه را به تشنج کشيدند پخش اين فيلم ممکن است موجب شود وي بازداشت شوند.

بشيري پس از پخش فيلم ميلي منفرد در انتخابات سال 88 در پايان خاطرنشان کرد: سابقه سياسي وزير پيشنهادي بسيار پررنگ است و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري بايد ماشين علمي کشور را با سرعت قابل توجهي پيش ببريم بنابراين به وزير صالحي راي بدهيم که شايستگي زيادي داشته  و کف لازم را براي مديريت داشته باشد.


بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم + صوت


 

انتهاي پيام/

برچسب ها: نماینده ، بشیری ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار