عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: يكي از بهترين دولت‌هاي جمهوري اسلامي دولت آقاي روحاني است كه براساس واقعيت‌هاي موجود اين جانب براي اولين بار در حمايت از دولتي برخواستم كه تمام كابينه معرفي شده آن را مي‌شناسم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران "محمد سعيد انصاري" نماينده آبادان در صحن علني امروز (پنج شنبه) در موافقت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بر خود واجب دانستم امروز از دولتي حمايت كنم كه رياست آن را شخصي متدين، شجاع، مدير، مدبر برعهده دارد، كسي كه هشت سال افتخار همكاري را با او داشته‌ام.  
 
وي ادامه داد: مي‌توانم بگويم يكي از بهترين دولت‌هاي جمهوري اسلامي اين دولت است، آقاي دكتر روحاني رياست محترم دولت براساس واقعيت‌هاي موجود اين جانب براي اولين بار در حمايت از دولتي برخواستند كه تمامي آقايان را مي‌شناسم، تعهد، توانايي و تقيد آنان را مورد تحسين مي‌دانم.
 
انصاري در ادامه بيان كرد: بعضي‌ها خود را با آقا منتسب نكنند آيا آقا مختص تعداد معدودي است؟ آقايان خود لطفا خود را به آقا منتسب نكنند، آقا از آن همه است و لاغير.
 
عضو كميسيون انرژي مجلس اظهار داشت: حماسه سازي 9 دي به فرمان آقا رخ داد و حجت‌الاسلام روحاني يكي از نيروهاي ولايي و طرفدار آقاست. موضوع اهانت شرط سني مسائل جانبي كه بعضي از همكاران محترم مطرح كردند اشتباه است و از هر دو طرف مي‌خواهم مسائل حاشيه‌اي را مجدد مطرح نكنند و به كل كابينه راي اعتماد بدهند.
 
وي ادامه داد: وزير صنعت و معدن، تجارت، اطلاعات، راه و شهرسازي، نفت، كشاورزي، دادگستري، آموزش و پرورش، ارشاد، وزارت كشور، تعاون، دارايي و تمامي وزرا لايق راي مثبت هستند.
 
انصاري گفت: من افتخار دارم در دوران پاك و خوب رياست جمهوري مقام معظم رهبري و بعد از آن در دولت آقاي هاشمي هم چنين دولت آقاي خاتمي و سپس دولت آقاي احمدي‌نژاد و در حال حاضر نيز در دولت آقاي روحاني به عنوان نماينده در مجلس خدمت كنم شناخت بعضي از دوستان از آقاي نعمت‌زاده از فشارهاي سياسي داخلي و يا خارجي مجلس است.
 
عضو كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: بعضي از دوستان راجع به مسئله پتروشيمي صحبت كردند بايد اين مسئله را عرض كنم كه پدر پتروشيمي ايران آقاي نعمت زاده است بناي پتروشيمي و افزايش خدمات آن در شهرستان‌ها و استان‌هاي مختلف از آن ايشان است.  
 
وي در ادامه بيان كرد: در سالي قرار داريم كه مقام عظماي ولايت آن را سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي ناميد حماسه سياسي كه با حضور پرشور مردم شريف‌، فهيم و دانشمند ايران اسلامي در پاي صندوق‌هاي راي تحقق يافت و اكنون نوبت مسئولين نظام به ويژه مجلس و دولت است كه با انسجام خود در شكل گيري حماسه اقتصادي اهتمام ورزند.
 
انصاري در ادامه اظهار داشت: همانگونه كه مستحضريد وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش به سزايي در توليد ناخالص ملي و تعيين جايگاه بين‌المللي صادرات و مهمتر از همه ايجاد اشتغال دارد، در جامعه جوان ما كه آفات مختلفي از جمله اعتياد و فساد ناشي از عدم تمكن مالي جوانان براي ازدواج آنان را به شدت تحريك مي‌كند، ايجاد اشتغال پايدار در كنار حفظ اشتغال موجود قطعا به عنوان يك راه حل و درمان مطرح است.
 
وي ادامه داد: در شرايطي به سرمي‌بريم كه تحريم‌هاي ناجوانمردانه كشور ما را از يك سو و تدبير ناكافي از سوي ديگر به گونه‌اي باعث آسيب جدي به توليد و اشتغال شده است كه مجال هرگونه سعي و خطا و اتلاف زمان را از ما سلب كرده و اين امر ايجاب مي‌نمايد كه در انتخاب فرد شايسته و اصلح براي اين وزارت خانه مهم بسيار دقت شود.
 
عضو كميسيون انرژي مجلس بيان كرد: در حال حاضر ضروري است با انتخاب يك فرد توانمند صادق، مومن، متعهد، متخصص در صدر اين وزارتخانه از آثار تخريبي تحريم‌ها كاسته شود نه اين كه خداي ناكرده با به كارگيري شخصي كه احيانا تجربه و كارداني كافي را ندارد باعث تشديد اكثر فشارهاي خارجي به ويژه تحريم‌ها شود.  
 
انصاري تصريح كرد: مرور ويژگي‌هاي فردي آقاي نعمت‌زاده كه شخصي مجرب، كارآمد، متخصص، قاطع، فهيم و متخصص و مسلط به امور صنعت، معدن و تجارت است در كنار سوابق درخشان ايشان در مسئوليت‌هايي نظير وزير كار و امور اجتماعي وزير صنايع و هم چنين مديريت‌هاي ارشد ايشان در صنايع دفاعي، پتروشيمي و وزارت نفت در راستاي اصل شايسته سالاري كه از شعارهاي محوري رئيس‌جمهور محترم مي‌باشد مويد آن است كه با قاطعيت بگوييم آقاي مهندس نعمت‌زاده بهترين و شايسته‌ترين گزينه براي تصدي اين مسئوليت است.
 
وي ادامه داد: همكاران گرامي حتما خدمات شايسته ايشان در بخش‌هاي مختلف صنعت نفت، دفاع، پتروشيمي به خوبي با ذكر نيكي به خاطر دارند اما يكي از نكاتي كه نبايد از نظر دور داشت اين است كه امور يك وزارتخانه صرفا با حضور يك شخص به سرانجام مقصود نايل نمي‌شود و  حتما علاوه بر اينكه نيازمند يك تيم همراهي قوي است ضرورت دارد از سوي بدنه اين بخش يعني صنعتگران و معدن كاران و فعالان بخش تجاري از مقبوليت كافي برخوردار باشد.
 
عضو كميسيون انرژي مجلس تاكيد كرد: آن چه از استقبال كم نظير بخش‌هاي مختلف صنعت، معدن و تجارت كشور در خصوص مطرح شدن نام آقاي محمدرضا نعمت‌زاده براي تصدي اين وزارتخانه ديده‌ايم همگي بيانگر اميد شور و نشاط و اظهار آمادگي و تمايل براي همكاري با ايشان است.
 
وي ادامه داد: در كنار اين موضوع برنامه تدوين و ارائه شده توسط آقاي نعمت‌زاده به مجلس و حضور ايشان در كميسيون‌هاي مختلف و پاسخگويي شايسته ايشان به سوالات نمايندگان محترم علاوه بر تسلط كامل ايشان به اين بخش بيانگر داشتن تيمي قوي، متخصص و مجرب است.
 
انصاري گفت: برنامه بيان شده توسط آقاي نعمت زاده به مجلس شوراي اسلامي از ويژگي‌هاي منحصر به فردي برخوردار است كه يكي از اين ويژگي‌هاي تعريف اهداف كمي و كيفي پالايش و پايش است اين مسئله بدان معناست كه ايشان خود را براي اين سمت آماده كرده‌اند. 

عضو كميسيون انرژي مجلس در پايان خاطر نشان كرد: امروز روز انسجام و تدبير داخلي براي مقابله با فشارهاي بين‌المللي و تحريم‌هاست بياييم با راي اعتماد قاطع به مهندس نعمت‌زاده و همه كابينه افراد شايسته و اصلح را به وزارتخانه مربوطه بفرستيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، روحانی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار