اخوان المسلمین قصد دارد تحصنی در کنار مسجد الفتح در خیابان رامسیس ترتیب دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه؛ " انجی القاضی" که از میدان ساعت قاهره گزارش می داد گفت: امروز این منطقه - میدان ساعت و اطراف آن- شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و هواداران مرسی بوده است. طی این درگیری ها نیروهای ارتش و هواداران اخوان المسلمین اقدام به تیراندازی هوایی کردند. تعداد هواداران اخوان المسلمین که با نیروهای امنیتی درگیر شده بودند نزدیک به هزار نفر بود که هم اکنون تعداد آن ها به ده ها تن رسیده است و این افراد نیز در حال متفرق شدن هستند.

وی افزود: هواداران اخوان المسلمین تلاش می کردند به مرکز پلیس منطقه النصر حمله کنند اما ارتش و پلیس تلاش آن ها را ناکام گذاشت.

القاضی خاطرنشان کرد: هواداران اخوان المسلمین اقدام به آتش زدن تعدادی از خودروها کردند. ما از ساعت 8 صبح تا ساعاتی پیش شاهد جنگ خیابانی بوده ایم. این درگیریها با حمله هواداران اخوان المسلمین به یک سرهنگ ارتش آغاز شد. هم اکنون اوضاع آرام است.

وی ادامه داد: مخالفان در خصوص درمانگاه رابعه العدویه بیانیه ای صادر و اعلام کرده اند صدها جسد در این درمانگاه وجود دارد و پلیس با حمله به این درمانگاه خواسته است تا همه مداراک موجود درخصوص کسانیکه در جریان برچیدن تحصن رابعه العدویه کشته شده اند پاک کند. در این بیانیه آمده است آنها مدارک و مستنداتی در اختیار دارند که نمی گذارد نیروهای امنیتی بر جنایت خود در میدان رابعه العدویه سرپوش بگذارند و تعداد واقعی قربانیان این جنایت را کتمان کنند.

خبرنگار العربیه در پایان گفت: برخی از اعضای اخوان المسلمین گفته بودند تلاش می کنند تا در اطراف مسجد الفتح در خیابان رامسیس تجمع کنند اما به علت حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابانهای قاهره تاکنون این امر محقق نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار