شركت «هلال سنگاپور» برنامه‌ای برای گوشی‌های همراه «آيفون» عرضه كرده است كه تعيين جهت قبله در هنگام پرواز با هواپيما را برای مسافران مسلمان ميسر می‌كند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسافران مسلمانی كه قصد دارند با هواپيما مسافرت كنند، قبل از سوارشدن به هواپيما می‌توانند مسير حركت و مقصد را در برنامه عرضه‌شده توسط شركت سنگاپوری ثبت كنند تا اين برنامه به صورت دقيق زمان نماز و جهت قبله در اين ساعت را به وی اعلام كند.

اين برنامه با نام «سفرهای هلال» طی ماه‌های آتی به صورت رايگان توسط شركت «هلال» سنگاپور در دسترس مسلمانان سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

فاضل بهارالدين، مديركل شركت هلال سنگاپور، با بيان اين‌كه اقامه نماز در هنگام سفر، يكی از مشكلات مهم مسلمانان است، گفت: مسلمانان بايد پنج بار در روز نماز بخوانند و اين امر در هنگام سفر با هواپيما بسيار مشكل است؛ چراكه تعيين جهت قبله و اقامه نماز مشكلی است كه تا به امروز حل نشده بود. ما با طراحی اين برنامه ويژه گوشی‌های تلفن، اين موضوع را برای مسلمانان حل كرديم.

وی تأكيد كرد: اگر به بازار گردشگری اسلامی در جهان توجه كنيم، شاهد افزايش بسيار زياد گردشگران مسلمان به سراسر جهان خواهيم بود؛ بنابراين كسانی كه می‌خواهند از اين بازار استفاده كنند، بايد شرايط سفر راحت مسلمانان را نيز فراهم كنند و امكانات مورد نياز را در اختيارشان قرار دهند.

برچسب ها: مسلمان ، حلال ، آیفون ، قبله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار