نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات گفت: آخوندي از بعد از ظهر جمعه روز انتخابات سال 88 تماس مي‌گرفتند و کساني هم با ايشان تماس مي‌گرفتند که مي‌گفتند "بگوييد موسوي با 60 درصد آرا جلو است" که من به آقاي آخوندي در اين باره اعتراض کردم که چرا فضا را ملتهب مي‌کنيد، نتيجه بايد از صندوق‌ها خارج شود که به ما در جواب گفت: به شما ربطي ندارد و ايشان بقيه تماسها را در راهروي شوراي نگهبان انجام داد.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي اصغر زارعي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز مجلس در مخالفت با وزير پيشنهادي مسکن و شهرسازي گفت: از سال 61 تا 71 سياست عرضه زمين شهري بود تا مردم خود در مسکن، مسکن توليد کنند که چهارچوب خوبي براي توليد مسکن بود.

وي تصريح کرد: از سال 72 که آقاي آخوندي مسئوليت وزارت مسکن را بر عهده گرفت که اين قانون تمديد نشد و عرضه مسکن کاهش پيدا کرد و قيمت زمين و مسکن سه برابر شد و از سالهاي بعد از آن مسکن قيمت عظيمي از سبد هزينه خانواده را گرفت.

نماينده مردم تهران اظهار داشت: از يک سو افزايش جمعيت و از سوي ديگر مشارکت مردم در توليد مسکن کم شد و مشکل بحران مسکن به وجود آمد و اجاره نشيني و قيمت مسکن افزايش پيدا کرد، البته تراکم فروشي‌هاي شهرداري‌ها بالاخص شهرداري وقت تهران هم مؤثر بود البته آقاي آخوندي مخالف بلندمرتبه سازي بودند و پيگيري‌هايي کردند اما فايده نداشت و الان عوارض آن دامن مردم را گرفته است.

وي ادامه داد: اين اتفاقات باعث به وجود آمدن مشکلات شهري و افزايش مهاجرت به شهرهاي بزرگ به ويژه تهران شد.

زارعي درباره عملکرد سياسي وزير پيشنهادي مسکن و شهرسازي تصريح کرد: آخوندي براي تحصيل اقتصاد سياسي به خارج از کشور رفت و اين دوره را با بورس وزارت نفت طي کردند که آقاي زنگنه اعلام کردند وي بدون اينکه عضو وزارات نفت باشند از اين بورس استفاده کردند.

نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بيان داشت: آقاي آخوندي بيشتر از اينکه فرد فني باشد سياسي است و اگر در اينترنت هم جستجو کنيد عمدتا مقالات شهروند فعال و حقوق مدني را از وي مي‌توانيد مشاهده کنيد.

نماينده مردم تهران گفت: بارزترين عمل آقاي آخوندي در سال 88 را مي‌خواهم بيان کنم که بايد قدري در جزئيات ريز شوم چرا که آقاي آخوندي در سال 88 نماينده ميرحسين موسوي در هيئت نظارت شوراي نگهبان بودند مثل ساير نامزدهايي که در انتخابات بودند، البته بنده هم در آن هيئت حضور داشتم و هيچ مشکلي نيست که افراد مختلف با سليقه‌هاي سياسي مختلف در آنجا فعال بودند.

وي ادامه داد: آن چيزي که من مشاهده کردم آن بود که از ابتداي روز جمعه که پيامک‌ها قطع شد آقاي آخوندي اعتراض شديدي به آن داشتند و اصرار مي‌کردند با دفتر مقام معظم رهبري تماس گرفته شود تا ارسال پيامک‌ها دوباره راه‌اندازي شود، البته اعتراض ما اين بود که اگر قطع شده براي همه قطع شده است.
 
زارعي تصريح کرد: اما بعدازظهر جمعه از ساعت 2 بعد از ظهر آقاي آخوندي تماس مي‌گرفتند و کساني هم با ايشان تماس مي‌گرفتند که مي‌گفتند بگوييد موسوي با 60 درصد آرا جلو است که من به آقاي آخوندي در اين باره اعتراض کردم که چرا فضا را ملتهب مي‌کنيد، نتيجه بايد از صندوق‌ها خارج شود که به ما در جواب گفت: به شما ربطي ندارد و ايشان بقيه تماسها را در راهروي شوراي نگهبان انجام داد.

وي ادامه داد: ساعت 10 شب آقاي کدخدايي از آقاي آخوندي پرسيد که آيا ميرحسين موسوي با خبرنگاران خارجي مصاحبه‌اي کرده و اعلام پيروزي کرده که آقاي آخوندي گفتند: بله که آقاي کدخدايي گفتند: موسوي کار اشتباهي را انجام داده، البته در اين حين از روستاها پيام‌هايي مي‌آمد که رأي موسوي کم است و پس از آن آقاي آخوندي شوراي نگهبان را ترک کرد.

نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مقايسه نماينده ميرحسين موسوي در هيئت نظارت شوراي نگهبان با نماينده دکتر روحاني بيان داشت: آقاي صادق در سال 92 نقش آقاي آخوندي را در سال 88 در شوراي نگهبان ايفا کرد که ايشان با مسايل با طمأنينه برخورد کردند تا نتيجه از صندوق‌هاي انتخابات خارج شود به همين خاطر از ايشان تشکر مي‌کنم اما آقاي آخوندي عکس اين اقدامات را انجام دادند.

نماينده مردم تهران در ادامه افزود: آقاي آخوندي و امثال او زماني که هنوز مردم پاي صندوق‌هاي رأي بودند به نظر من تصويري براي موسوي ايجاد کردند که کار تمام شده و مشکل از همانجا شروع شد.

اين نماينده مخالف با تصدي‌گري وزير پيشنهادي دکتر روحاني بر وزارت مسکن و شهرسازي تصريح کرد: آقاي آخوندي در تهران اعلام کردند که اين مطالب درست نيست اما من شواهدي از شوراي نگهبان دارم و برخي از اين مطالب در چهار سال گذشته مطرح شده و به او مي‌گويند قسم بخوريد و مواضع فعلي‌تان را بگوييد ايشان گفتند که بعد از خطبه مقام معظم رهبري موضع گيري نداشته و قسم مي‌خورند که اين حرفها درست نيست البته هم من و هم دوستان شوراي نگهبان شاهد بوديم.

وي ادامه داد: اگر اين را بپذيريم آقاي آخوندي در 26 خرداد که ستادها در دفتر مقام معظم رهبري دعوت شده بودند و آقايان زنگنه و نجفي هم حضور داشتند البته درباره آقاي آخوندي مي‌خواهم صحبت کنم بايد بگويم که آقا در آن جلسه گفتند: هر که هر چيزي مي‌خواهد بگويد که بعضي گفتند ابطال انتخابات و بعضي گفتند حکميت انتخابات که آقاي آخوندي گفت: اگر چند بار صندوق‌هاي انتخابات را بشماريم نتيجه عوض نمي‌شود و تقلب را رد کردند.

نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبري در آن جلسه گفتند ابطال انتخابات تودهني به مردم بوده و از حقوق مردم کوتاه نمي‌آيد و حکميت هم ضرورتي ندارد و برويد اعلام کنيد آشوبگران از شما نيستند و بيانيه بدهيد.

زارعي افزود: مقام معظم رهبري در 29 خرداد در نماز جمعه فرمايشاتي داشتند که آقاي آخوندي و زنگنه در 30 خرداد نامه‌اي براي رئيس مجلس تنظيم مي‌کنند که در همين نامه دوباره بحث حکميت را مطرح مي‌کنند. البته شايد اين نامه اشکالي نداشته باشد چون نظرات خود را گفتند اما اشکال اينجاست که در 27 تير ماه آقايان آخوندي و زنگنه نامه را به سايت‌ها مي‌دهند و مطالب آن را علني مي‌کنند.

نماينده مردم تهران بيان داشت: آقايان زنگنه و آخوندي در آن نامه مي‌گويند اگر در موقعيت‌هاي استراتژيک مقامات ملي درست اتخاذ تصميم نموده بودند چگونه مي‌توانستيم شاهد بحران موجود در جامعه نباشيم و بعد پيشنهاد خود به اصل نامه که بايد حکميت باشد يعني يک ماه بعد نامه‌اي را در سايت‌ها علني مي‌کند و بر سر مواضع يک ماه پيش که در حضور حضرت آقا مطرح شده بود را اصرار مي‌کنند.

وي ادامه داد: به نظر من اين مواضع نمي‌تواند با ادعاي دوستان ما که بعد از خطبه هيچ حرکتي نداشته تطبيق داشته باشد و اين دوستان خود عامل چنين صحنه‌اي هستند و جوانان را دچار ابهام و فضا را غبارآلود کردند که سهم آقايان زنگنه و آخوندي در آن کم نيست.

زارعي در پايان خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي و قضايي اين قضيه را خوب بررسي نکردند و کساني که پشت صحنه بودند در حاشيه ماندند، بنابراين آقايان آخوندي و زنگنه نبايد در دولت در بالاترين سطح قرار بگيرند. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: آخوندی ، زنگنه ، وزارت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار