احزاب و جريان هاي مخالف بحريني درپي دعوت جنبش تمرد اين کشور حمايت خود را از نافرماني مدني و تظاهرات مسالمت آميز ضد رژيم آل خليفه اعلام کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛  جنبش تمرد در بيانيه خود با اعلام مرحله اول بسيج عمومي خواهان حضور گسترده مردم و استفاده از همه ابزارها و امکانات موجود شد.اين جنبش 9 محور بسيج عمومي را اعلام کرد و گفت که اين محورها از منطقه باب البحرين در شهر منامه آغاز مي شود و همزمان نيز تحرکات ديگري از ميدان الدراز به سمت همه روستاها و شهرک هاي خيابان البديع شروع مي شود.

جنبش تمرد بر ضرورت پرهيز از هرگونه برخورد و درگيري با نيروهاي رژيم آل خليفه تاکيد کرد. مناطق مختلف بحرين از صبح امروز شاهد تظاهرات و راهپيمايي است.شيخ محمد السند در بيانيه اي بر لزوم فروپاشي خاندان حاکم که به اشغالگران سعودي و مزدوران متکي هستند، تاکيد کرده و گفته است: نشانه ها از اضمحلال حکومت خاندان خليفه حکايت دارد.

وي افزود: تصميمات ظالمانه مجلس ملي براي ايجاد چتري حمايتي به منظور سرکوب مردم است.در سطح بين المللي نيز تجمع و تحصن هايي در بسياري از کشورها در همبستگي با ملت بحرين برگزار شد که در ان شماري از فعالان نهادهاي حقوق بشر بين المللي شرکت داشتند. در شهر لندن پايتخت انگليس، شخصيت هاي سياسي و حقوقي انگليسي و بحريني مواضع دوگانه دولت انگليس در حمايت از رژيم منامه را با وجود نقض مداوم حقوق بشر از سوي آن محکوم کردند. اين امر در جريان سميناري در مجلس لردهاي انگليس صورت گرفت.
برچسب ها: بحرین ، حمایت ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار