نماینده مردم میناب در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: برای اداره وزارت راه و شهرسازی نیاز به مدیری توانمندی، شجاع،‌ متخصص و دارای تجربه در حوزه‌های عمرانی،‌اجرایی، مدیریتی و ...داريم كه دکتر آخوندی دارای این ویژگی‌ها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب،‌رودان و جاسک در صحن علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و شرایط حساس کشور همه ما در پیشگاه خدا، آرمان‌های امام و شهدا مسئولیم که دقیق بررسی کرده، درست صحبت کرده و درست و منصفانه قضاوت کنیم.  
 
وی افزود: اهمیت، شأن و جایگاه منزلت مجلس به عنوان قوه مقننه و ناظر بر همه امور اجرایی کشور حکم می‌کند که از حق و حقوق ملت به نحو شایسته‌ای دفاع کنیم که یکی از مصادیق بارز این امر انتخاب وزرای شایسته، متعهد، متخصص و باتجربه برای تصدی امور اجرایی کشور است.
 
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال 92 که بحمدالله حماسه سیاسی آن اتفاق افتاد نیاز به همراه و همدلی دولت و مجلس می‌باشد.  
 
هاشمی ادامه داد: برنامه‌های دکتر عباس آخوندی را مورد مطالعه قرار داده و سه جلسه شخصی نیز با ایشان داشتم که شبهات و ابهاماتی که برایم بوجود آمده بود، رفع شد و بعد از متقاعد نمودن در همه زمینه‌ها برای دفاع از وی و برنامه پیشنهادی‌شان مصمم شدم.  
 
وی اظهار داشت: همه ما چه موافقان و چه مخالفان برای حمایت و پشتیبانی از دولت یازدهم آمده‌ایم.  
 
نماینده مردم میناب تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها و از مهمترین حوزه‌های اقتصادی و عمرانی کشور است؛ این وزارتخانه از الحاق دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری به وجود آمده است.  
 
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای این وزارتخانه بیش از 86 تکلیف در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است؛‌دو فصل مهم حمل و نقل و راه و ترابری و زمین و مسکن و شهرسازی در این وزارتخانه مهم وجود دارد که مشتمل بر بیش از 20 سازمان و شرکت مادرتخصصی زیرمجموعه‌های این وزارتخانه هستند.  
 
هاشمی تصریح کرد:‌در بخش حمل و نقل چهار نوع حمل و نقل جاده‌ای، ‌ریلی،‌ هوایی و دریایی وجود دارد که این چهار بخش قسمت مهمی از فعالیت‌های مهم اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد و هر کدام از اینها زیربخش‌ها ،‌اجزا و مشکلات خاص خود را دارد.  
 
وی اظهار داشت: تهیه مسکن مهر،‌مسکن اجتماعی،‌ مسکن روستایی، عمران و نوسازی شهرها و روستاها، تهیه طرح‌های توسعه روستایی،‌طرح‌های هادی و جامع جزء این وزارتخانه هستند که هر کدام دارای شرایط و مشکلات خاص خود هستند.  
 
نماینده مردم میناب گفت: تعداد زیادی نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه،‌عدم اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلاتی از دیگر چالش‌ها و مشکلات این بخش است و با توجه به این شرایط در حال حاضر بخش عمرانی کشور بیش از 9 هزار طرح نیمه تمام در سطوح ملی و بیش از 20 هزار طرح نیمه‌تمام در سطح استانی وجود دارد.
 
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیاز به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار است که سهم راه 120 میلیارد تومان است و برای تکمیل این پروژه ها با اعتباراتی که در سال 91 و 92 تخصیص داده شده است بیش از 10 سال اجرای این پروژه‌ها طول خواهد کشید که برای کشور ضرر و زیان به دنبال دارد.  
 
هاشمی گفت: برای اداره چنین مجموعه وسیعی نیاز به مدیری توانمندی، شجاع،‌متخصص و دارای تجربه زیادی در حوزه‌های عمرانی،‌اجرایی، مدیریتی و حوزه بازار سرمایه،‌ بازار سهام و مسلط به توانمندی‌های بخش خصوصی و بخش مدیریت فنی است که دکتر آخوندی دارای این ویژگی‌ها است.  
 
وی اضافه کرد: آقای آخوندی دارای مدرک فوق لیسانس راه و ساختمان و دکتری اقتصاد سیاسی است و سوابق اجرایی از قبیل عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس بنیاد مسکن،‌ مسئول بازسازی مناطق زلزله‌زده رودبار و منجیل، وزیر راه و مسکن شهرسازی و تجربه احداث بیش از 100 بیمارستان،‌تجربه احداث ساختمان اجلاس در کمتر از 6 ماه است.  
 
نماینده مردم میناب اظهار داشت: برای حوزه‌ای به این گستردگی و با مشکلات مالی فراوان ما نیاز به مدیری داریم  که دارای توانمندی‌های اقتصادی بوده و به مسائل اقتصادی، فنی و مدیریتی اشراف داشته باشد و کسی نباشد که صرفا به حوزه مالی و اعتباری دولت وابسته باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس افزود: سال گذشته ما 35 درصد تخصیص در حوزه عمرانی داشتیم و امسال نیز فکر نمی‌کنم بیشتر از این مقدار باشد لذا ما نیاز به نیرویی داریم که بتواند از حوزه سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی،‌بنگاه‌های اقتصادی،‌ نظام فنی مهندسی کشور، بازار سهام و بازار سرمایه به درستی استفاده کرده و بتوانند این بخش را از شرایط موجود نجات دهد.  
 
هاشمی در با اشاره به مواضع سیاسی آخوندی اظهار داشت: وی در خصوص بحث فتنه توضیح دادند که در جلسه‌ای که با رهبر انقلاب داشتند بحث تقلب را رد کردند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله ما بتوانیم از ظرفیت مدیرانی چون آخوندی استفاده کنیم و بحث مسکن مهر طبق گفته‌های وی بعد از رفع  اشکالاتی ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: هاشمی ، وزیر ، راه ، شهرسازی ، موافقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار