نويسنده و كارگردان نمايش "نام همه مصلوبان عيسي است" گفت: نمايش‌ نام "همه مصلوبان عيسي است" ارزش‌هاي تئاتر را زير پا نگذاشته و از ستاره هاي بي‌هويت استفاده نكرده است.

"ايوب آقاخاني" نويسنده و كارگردان نمايش "نام همه مصلوبان عيسي است" در خصوص نمايش جديدش به خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: "نام همه مصلوبان عيسي است" نتيجه‌ي تلاش من و تجربه‌هايم در زمينه‌ي نويسندگي شكل گرفت اينكه تلاش كنم مفاهيم را به فرم‌هاي نمايشنامه‌نويسي در بستر اثر داستان گونه بدل كنم.

وي ادامه داد: در نمايشنامه‌ي "نام همه مصلوبان عيسي است" سعي شده تاريخ مسيحيت در دل تاريخ اجتماعي معاصر ايران به عنوان روايتي ايراني، با شخصيت‌هاي ايراني بازآفريني شود كه اين موضوع يك تجربه‌ي تكنيكي است كه با استفاده از مستند تاريخي بازآفريني شده است.

"آقاخاني" نمايش "همه مصلوبان عيسي است" را درباره‌ي جوان روزنامه‌نگار آرمان‌گرايي خواند و گفت: اين جوان روزنامه‌نگار به نام "ناصري" در خط‌كشي‌هاي سياسي تاريخي دهه‌ي 20 ايران درگير آرمان‌ها و علايق‌زندگي و عشق نورسته‌‌ي دهه‌ي 20 مي‌شود.

وي افزود: تجربه‌هاي فرمي، روايي در آثار مختلف من ديده شده يعني من با تعهد به داستان‌نويسي هميشه به فرم جديدي تكيه كردم و اين مسئله تقريبا در همة‌ي كارهاي گروه تئاتر "پوشه" خود را نشان داده است.

كارگردان نمايش "نام همه مصلوبان عيسي است" در خصوص انتخاب بازيگران اين نمايش اظهار داشت: بازيگران نمايش من با رضايت نقش‌هايشان را پذيرفتند و بدون ضمانت مالي با من همكاري مي‌كنند و اين دو فاكتور مهم گروه اين نمايش را شكل داد.

وي "نام همه مصلوبان عيسي است" را نمايشي سالم صادق و جذاب دانست و عنوان كرد: نمايش ما جريان جاذبه‌ي كاذب ندارد و به قيمت خلق جاذبه ارزش‌هاي تئاتر را زير پا نگذاشته است و براي جذب مخاطب از ستاره‌هاي بي‌هويت استفاده نشده است.

"آقاخاني" در پايان با اشاره به سلامت نگاه در اين نمايش گفت: كسي مثل "داريوش فرهنگ" كه مردم را به ديدن اين نمايش دعوت كرده به سلامت نگاه و صداقت اين نمايش پي‌برده و به مخاطبي مثل او اثبات شده كه "نام همه مصلوبان عيسي است" از جريان كاذب و فريبانه به دور است./ص
برچسب ها: نمایش ، نویسنده ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار