وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران حوادث تلخ و تاسف بار مصر را با دقت پیگیری کرده، ضمن تقبیح برخوردهای خشن و محکومیت کشتار مردم، نگرانی عمیق خود را نسبت به عواقب ناگوار آن ابراز داشت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران حوادث تلخ و تاسف بار مصر را با  دقت پیگیری کرده، ضمن تقبیح برخوردهای خشن و محکومیت کشتار مردم، نگرانی عمیق خود را نسبت به عواقب ناگوار آن ابراز می دارد.

بی تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می بخشد که استمرار آن به مصلحت مردم متمدن و تاریخ ساز اين كشور نخواهد بود.

از این رو، وزارت امور خارجه ضمن دعوت همه طرفهای درگیر به خویشتن‌داری، نسبت به عواقب وخیم و خطرناک این روند با عنایت به بحران‌های موجود درمنطقه، هشدار داده و بر ضرورت توقف هرچه زودتر آن تاکید می‌کند.

 در این راستا همه نخبگان سیاسی، علمی، دینی و اطیاف و گروههای مختلف مصری را به اتخاذ رویکرد مسالمت آمیز ازجمله راهکار انجام گفتگوهای ملی و روند دموکراتیک تشویق می‌کند.

بدیهی است استمرار چنین وقایعی باعث خواهد شد که دشمن صهیونیستی ، گروههای افراطی و مزدوران استکبار جهانی در منطقه از این وضعیت، سوء استفاده کرده و با منحرف کردن مسیر انقلاب مردمی مصر، روند توسعه و پیشرفت این کشور را درآینده با موانع و مشکلات جبران ناپذیری رو به رو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، مصر ، هشدار ، حوادث ، تلخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار