فرماندار شهرستان مرزي هيرمند گفت: ۳۵ روستا در اين شهرستان به دليل شدت گرفتن سرعت توفان در شمال سيستان و بلوچستان در محاصره شن هاي روان قرار دارند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، دهمرده افزود: امكانات موجود در شهرستان هيرمند جوابگوي جمع آوري و انتقال شن هاي روان در اطراف اين روستاها نيست.

وي اظهار داشت: با توجه به هميشگي شدن حركت شن هاي روان با شروع هر توفان در منطقه، تردد مردم اين روستاها به شهرهاي اطراف به سختي انجام مي شود.

وي افزود: به منظور تامين تجهيزات لازم براي جمع آوري و انتقال كامل شن ها و ماسه ها از داخل و اطراف روستاهاي مشكل دار اين شهرستان پنج ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.

فرماندار هيرمند از اقدامات درختكاري انجام شده از سوي منابع طبيعي در مسير حركت شن هاي روان تقدير كرد و افزود: متاسفانه اين نهال ها به دليل كوچك بودن تاثير چنداني براي جلوگيري از حركت شن هاي روان در منطقه نداشته اند.

وي خشكسالي را علت اصلي حركت شن هاي روان و افزايش غلظت ذرات معلق در هواي شهرستان هيرمند اعلام كرد و گفت: تا زماني كه اين مشكل با روش هاي مختلف از جمله انتقال آب به درياچه هامون رفع نشود، همچنان بايد شاهد تداوم اين وضعيت در منطقه باشيم.

دهمرده از مردم اين شهرستان خواست با توجه به افزايش شديد ذرات معلق در هوا از ترددهاي غير ضروري در سطح شهر اجتناب كنند.

شهرستان هيرمند واقع در شمال سيستان و بلوچستان با ولايت نيمروز افغانستان هم مرز است و دو بازارچه مهم مرزي ميلك و گمشاد نيز در اين شهرستان قرار دارد و همه روزه رفت و آمد تجار و خودروهاي حامل كالاهاي صادراتي در اين دو بازارچه به تعداد زياد انجام مي شود./ب
برچسب ها: هیرمن ، محاصره ، شن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.