کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این گیاه دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و حتی می توان گفت كه اثری مشابه پنی سیلین وآنتی بیوتیک دارد.

نقشی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بااشاره به برطرف شدن ضعف بدن با دارچین تاکید کرد: به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مصرف می شود و به صورت دارو، مانند گرد و تنتور به کار می رود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دارچین باعث افزایش کارآیی هورمون انسولین در بدن می شود و در نتیجه بدن نیاز کمتری به این هورمون برای کنترل قند خون پیدا می کند.

نقشی افزود: یک قاشق چای خوری دارچین، حاوی کلسیم، آهن و مقدار زیادی ویتامین ث و منگنز است.

وی تشریح کرد: برای تهیه دارچین، پوست این درختچه را جدا کرده و معمولا پودر می كنند و در غذا یا چای از آن استفاده می كنند.

نقشی از گرم شدن کلیه ها با این گیاه دارویی گفت و ادامه داد: دارچین كلیه ها را گرم کرده و ضعف کمر و پاها را از بین می برد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: دارچین پایین آوردن تب بوده و امروزه دارچین را به صورت قرص و كپسول درآورده اند كه به عنوان "تب بُر" به كار می رود./ب

برچسب ها: گیاه ، دارویی ، دارچین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.