ستاد مشترک نيروهاي مسلح فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد يک سرباز فرانسوي پنج اوت (14 مرداد) در منطقه نظامي فرانسه در فرودگاه کابل در افغانستان کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، به گفته سخنگوي ستاد مشترک نيروهاي مسلح فرانسه، تحقيق  ژاندامري منطقه براي مشخص شدن علل مرگ اين سرباز که در نتيجه حمله يا درگيري نبوده است، ادامه دارد.
اين منبع افزود وزارت دفاع فرانسه مرگ اين نظامي را اعلام نکرده بود تا تحقيقات در اين زمينه صورت بگيرد.
به نوشته پايگاه اينترنتي تخصصي اوئست - فرانس که اين خبر را فاش کرد، اين نظامي 39 ساله که افسر جزء نيروي هوايي بود، به ضرب گلوله کشته شده است، موضوعي که ستاد مشترک نيروهاي مسلح فرانسه آن را تأييد نکرد.
با کشته شدن اين نظامي، شمار تلفات نظاميان فرانسوي در افغانستان که از آغاز حضور نظامي فرانسه در افغانستان در چارچوب نيروهاي ناتو (اواخر 2001) در نبردها، به طور تصادفي،  با خودکشي يا مرگ طبيعي جان خود را از دست دادند به 89 نفر رسيد.
پس از خروج بيشتر نظاميان و تجهيزات فرانسوي از افغانستان مطابق با جدول زماني که مه 2012 فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه تدوين کرد، حدود 500 نظامي فرانسوي هنوز در اين کشور حضور دارند که بيشتر در فرودگاه کابل مستقر هستند.
برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار