مسئول توقف کلی تولید شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز روند توقف کلی تولید گاز و گوگرد در این شرکت خبر داد.




ناصر نوذری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: توقف کلی تولید به درخواست بخش بالادستی پالایشگاه ( شرکت نفت ) و به دلیل آماده شدن برای حداکثر و پایداری تولید گاز در فصل زمستان انجام پذیرفته است.

وی مدت زمان روند توقف کلی تولید در پالایشگاه خانگیران را 72 ساعت عنوان کرد و اظهارداشت: این عملیات در 250 جبهه کاری و به صورت مجزا و با برنامه ریزی زمان بندی شده به صورت 24 ساعته انجام می شود.

نوذری با بیان اینکه در طول زمان توقف کلی تولید، حدود 50 هزار نفر ساعت کار انجام خواهد شد تصریح کرد: بواسطه حساسیتی که در طول فصل زمستان برای تولید حداکثر گاز وجود دارد سعی کرده ایم کارهایی که در حد توقف حتی یک واحد عملیاتی نیاز باشد را در دل همین توقف کلی به انجام برسانیم تا به پایداری تولید برسیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر گاز طبیعی شش استان حوزه شمال و شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان توسط پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تامین می شود تاکید کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، مشکلی برای تامین گاز سایر استان های تحت پوشش وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در طول مدت توقف تولید، دو واحد گاز شیرین با ظرفیت روزانه هفت میلیون متر مکعب حداقل نیاز مصارف خانگی را تامین خواهند کرد بنابراین مشکلی برای گاز رسانی به کلانشهر مشهد مقدس تا پایان زمان توقف کلی وجود ندارد.

نوذری ابرازداشت: در طول برگزاری مانور، چگونگی استفاده از برق دوم برای نخستین بار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مسئول توقف کلی تولید شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی شده در ساعت 24 مورخه جمعه 25 بهمن ماه 92 شرایط توقف کلی به وضعیت نرمال می رسد و گاز تولیدی وارد مدار خواهد شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.