شماري از مردم در واشنگتن در اعتراض به برگزاري بزرگترين نمايشگاه هواپيماهاي بدون سرنشين تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، بيش از هشت هزار نفر از بيش از چهل کشور جهان به منظور شرکت در بزرگترين نمايشگاه و کنفرانس هواپيماهاي بدون سرنشين جهان به واشنگتن پايتخت آمريکا آمده اند. در اين نمايشگاه جديدترين فناوريهاي مربوط به هواپيماهاي بدون سرنشين به نمايش گذاشته شده است. در حاشيه اين نمايشگاه شماري از فعالان ضد جنگ نيز در مخالفت با آن تظاهرات کردند.
يک زن گفت ما از اينکه از هواپيماهاي بدون سرنشين سوءاستفاده مي شود، بسيار نگرانيم. هم اکنون از اين وسيله براي ترور انسانها استفاده مي شود. از اين وسيله براي حملات پيشدستانه استفاده مي شود. استفاده از اين هواپيماها براي کشتن انسانهاي بيگناه غلط است. متاسفانه اين هواپيماهاي وسيله اي براي اعمال سياستهاي استعماري آمريکاست و آمريکا از اين طريق مي خواهد سرزمينهاي بيشتري را به سلطه خود در آورد و ساکنان آنها را از بين ببرد. 
يک زن ديگر گفت اين نمايشگاه بيشتر تبليغي براي کشتار انسانهاست. در اين نمايشگاه فناوري وعلوم لازم براي کشتار انسانها عرضه مي شود. انسانها بايد از فناوري وعلوم براي اهداف بشردوستانه و مثبت استفاده کنند. 
نور مير از فعالان ضد جنگ گفت در اين نمايشگاه معمولا جديدترين فناوريهاي مربوط به هواپيماهاي بدون سرنشين عرضه مي شود. در اين نمايشگاه به دروغ گفته مي شود از اين فناوريها براي مقاصد علمي و تحقيقات و اطفاي حريق و امداد و نجات استفاده مي شود در حاليکه از اين وسيله بيشتر براي کشتن انسانها استفاده مي شود که پرسودترين نوع فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين  است. 
نور مير افزود شرکتهاي بزرگ نظامي و توليد کنندگان هواپيماهاي بدون سرنشين پولهاي کلاني به سناتورها و نمايندگان کنگره مي دهند تا طرحهاي آنها را براي توليد بيشتر سلاحهاي مرگبار تاييد کنند. ما بايد بدانيم پولهايي که قانونگذاران مي گيرند از کجا مي آيد و چگونه سياست خارجي ما را در سراسر جهان تحت تاثير قرار مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار