اپتومتريست ها نبايد براي ادامه تحصيل مانعي داشته باشند، دکتراي حرفه اي و تخصصي حق اپتومتريست ها است و اپتومتري بايد تخصصي شود و در شاخه هاي مختلف به ارايه خدمات بپردازد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمدرضا زرين دبيرعلمي شانزدهمين کنگره سراسري علمي اپتومتري ايران گفت: ما خواستار اين هستيم که همکاران اپتومتري امنيت شغلي آنها تضمين شود، همواره وزارت بهداشت مدافع دانش آموختگان خود بوده است همکاران ما در سراسر کشور دچار مشکلاتي هستند، بايد دفتري در وزارت بهداشت تشکيل شود و به اين مشکلات پايان داده شود.

وي با بيان اينکه آيين نامه عينک طبي ما به روز نيست افزود: ما نبايد براي ادامه تحصيل مانعي داشته باشيم، دکتراي حرفه اي و تخصصي حق اپتومتريست ها است و اپتومتري بايد تخصصي شود و در شاخه هاي مختل به ارايه خدمات بپردازد.

دبيرعلمي اين کنگره اظهارکرد:  اپتومتريست ها نقش مهمي در نظام سلامت دارند و اگر شاخص هاي بينايي را ارزيابي کنيم به اين نتيجه خواهيم رسيد. 

اين دکتراي اپتومتري عنوان کرد: ما در معاينات پيش دبستاني نقش تعريف شده اي نداريم و وزارت بهداشت بايد نقش ما را در اين زمينه تعريف کند، در معاينات راهنمايي رانندگي نيز به همين گونه است. 

وي خاطرنشان کرد: در بحث نظارت و پيشگيري از تخلفات و رسيدگي به شکايات آمادگي کامل داريم اگر چه در رشته اپتومتري کمترين تخلفات وجود دارد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار