پروژه مارس وان که ناسا در حال طرحی آن است تلاشی جدی جهت مسکونی کردن سیاره مریخ است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در سال 2022 آغاز شود و تا به امروز توانسته بیش از 100 هزار انسان مشتاق برای سفر بی‌بازگشت به مریخ را جذب خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که در این سفر ثبت نام کرده‌اند خود را برای سفری یکطرفه که تنها بلیط رفت دارد و بازگشتی در کار نيست آماده می‌کنند و می‌دانند که قرار است بقیه عمر خود که چه یه روز باشد و چندین سال باقي مانده عمر خود را در مريخ ادامه دهند.

طبق طرحی که ارائه شده قرار است یک گروه 40 نفره از فضانوردان قاره های مختلف در سپتامبر 2022 به سمت سیاره مریخ سفر خود را آغاز کنند که با تخمین های زده شده در آوریل 2023 در سطح مریخ فرود خواهند آمد‌، سپس گروه بعدی که  چهار نفره است دو سال بعد عازم سفر بی بازگشت می‌شوند.


باس لاندسدراپ، رئیس شرکت مارس وان می گوید : تا به امروز افراد زیادی ثبت نام کرده‌اند که در حال کار بر روی مشخصات خود برای این ماموریت است.


مسکونی سازی مریخ که توسط فضانوردان با سابقه انجام می‌شود خطرات زیادی را به سلامتی آنها وارد می‌کند که یکی از مهمترین آنها سرطان است که به دلیل قرار گیری در معرض نور شدید خورشید است./ح
برچسب ها: سفر مریخ ، ناسا ، ثبت نام ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
چطوری میشه ثبت نام کرد؟
لطفا اطلاعات این رو هم بزارین
آخرین اخبار