استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب هیات محترم دولت، طرح جامع تقسیمات کشوری به صورت پایلوت در این استان اجرا می شود.

علی اصغر عنابستانی در نشست پرسش و پاسخ با رسانه های استان چهارمحال و بخیتاری گفت: اجرای طرح جامع تقسیمات استانی چهارمحال و بختیاری در هیات دولت تصویب شده است و این طرح، از سوی مسئولان استانی در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع تقسیمات کشوری این استان در دستور کار مسئولان استان قرار دارد، اضافه کرد: اجرای این طرح، مشکلات و اختلاف های استان را در تقسیمات سیاسی به حداقل ممکن می رساند.
عنابستانی تصریح کرد: طرح تغییر نام استان چهارمحال و بختیاری به نام دیگر نیز در قالب این طرح انجام می شود و مسئولان بخش سیاسی استانداری در حال فراهم کردن تمهیدات اجرای این طرح هستند.
عنابستانی همچنین با بیان اینکه تشکیل بخشداری کیار شرقی در هیات دولت به تصویب رسیده است، گفت: این طرح مشکلات جزئی داشت که از سوی دبیر هیات دولت ابلاغ نشد و با رفع این مشکلات، به وزارت کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری ابلاغ می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با ابلاغ این مصوبه از سوی دبیر هیات دولت، بخشداری مرکزی کیار به دزک منتقل می شود.
وی همچنین با بیان اینکه درجه چند فرمانداری چهارمحال و بختیاری نیز ارتقاء یافته است، گفت: درجه فرمانداری لردگان از 4 به یک، اردل از 4 به 3، فارسان از 3 به 2، کوهرنگ از 4 به 3، بروجن از 3 به 2 و کیار نیز از 4 به 3 ارتقاء یافت.
عنابستانی تصریح کرد: ارتقاء شاخص های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، رشد جمعیت و افزایش شاخص های خدمات به مردم عامل ارتقای درجه فرمانداری هاست و با ارتقاء درجه فرمانداری ها و فراهم شدن بیشتر امکانات، از افزایش مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ جلوگیری می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: تلاش مسئولان استان برای تبدیل فرمانداری لردگان به فرمانداری ویژه ادامه دارد.
استان چهارمحال و بختیاری 9 شهرستان دارد که با افزوده شدن چهار شهر و یک بخش جدید، تعداد شهرهای این استان به 40 شهر افزایش یافت. /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.