داود توحيد پرست گفت: دولت با ممانعت از پرداخت حق و حقوقم باعث مستاجر شدنم شد.

داوود توحيد پرست كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: در سال 1386 در فيلم " نامزد آمريكايي من" سرمايه گذاري كردم و متاسفانه با گذشت 6 سال هنوز 1 ريال از فيلم فوق برگشت مادي نداشتم و جالب است كه اداره نظارت و ارزشيابي بدون داشتن پروانه مالكيت و به صورت غير قانوني فيلم من را اكران كرد و با اين كار ضربه شديدي به لحاظ مالي به من وارد كرد.  

وي افزود: من در هر مجمعي كه به اين كار غير قانوني آقايان شكايت كردم متاسفانه هيچ مقام مسئولي رسيدگي نكرد.  

وي افزود: در سال 90 نيز با فروش خانه و زندگي و هر چيزي كه اندوخته من بود فيلم" شيرين قنادي بود" را ساختم كه با بي مهري مسئولان دولتي رو برو شد و خوشبختانه همين فيلم در جشنواره هاي خارجي مطرح شد و جوايزي كسب كرد كه كاملا در تضاد بانظرات مسئولان كج انديش فرهنگي بود.  

توحيد پرست اظهار داشت: متاسفانه در طول اين 8 سال دولت نهم و دهم هيچ كمكي به من نكرد و در بدترين شرايط اقتصادي به جاي حمايت از فيلم سازان مستقل از فيلم سازان دولتي حمايت هاي ميلياردي كرد و با تبعيض مطلق هنرمندان دردمند و مستقلي مثل من را ناديده گرفت و ظلم بسيار بزرگي نسبت به من كرد.  

وي عنوان كرد: در حال حاضر شرايط بسيار سختي را مي گذرانم اما هرگز شرافتم را مثل خيلي از فيلمسازان وابسته و دولتي به زر و تزوير نفروختم و از همين موضوع احساس غرور مي كنم.  

اين كارگردان اظهار داشت : اما براي ثبت در تاريخ مي گويم كه همه شعارهاي عدالت طلبانه اي كه دولت دهم داد همه حباب بود و همين شعارها باعث مستاجر شدن من شد.  

وي در پايان در خصوص اكران "شيرين قنادي بود" خاطرنشان كرد: در حال حاضر تلاش بسيار زيادي را براي اكران فيلم انجام مي دهم اما مافياي اكران از به نتيجه رسيدن اين موضوع جلوگيري مي كنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار