وجود اختلاف نظرهای متعدد میان تصمیم گیران باشگاه آلومینیوم هرمزگان و تعدادی از مسئولان و نمایندگان استان هرمزگان موجب شده تا این روزها اختلافی جالب در این باشگاه رخ داده و تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با دو مدیرعامل و دو سرمربی به کار خود ادامه دهد.

 

به گزارش گروه استانها باشگاه  خبرنگاران در روزگاری که در فوتبال ایران اتفاقات عجیب بسیاری رخ می دهد و علاقه مندان به این رشته ورزشی در کشورمان مسائلی کم نظیر در این رشته ورزشی را در ایران مشاهده می کنند یکی از عجیب ترین اتفاقات ممکن در فوتبال استان هرمزگان رخ داده است.

تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان که فصل گذشته به عنوان نخستین تیم هرمزگانی در رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور حضور یافته بود در نهایت یک فصل بیشتر در این رقابتها دوام نیاورد و مجددا به رقابتهای لیگ دسته یک سقوط کرد.

پس از سقوط این تیم به رقابتهای دسته یک، شایعاتی مبنی بر انحلال و یا واگذاری امتیاز این تیم با توجه به واگذاری سهام آن به صندوق بازنشگستگی کارکنان فولاد مطرح شد اما در نهایت با رایزنی های نمایندگان هرمزگان در مجلس و تعدادی دیگر از مسئولان هرمزگان اعلام شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، خواهان تیمداری آلومینیوم در سطح حرفه‌ای است.

مدتی بعد نیز حسین جباری زاده مدیرعامل باشگاه آلومینیوم از تمدید قرارداد پرویز مظلومی سرمربی فصل گذشته این تیم خبر داد و اسامی بازیکنان جدید این تیم را نیز اعلام کرد و پس از آن نیز اردوی تیم فوتبال آلومینیوم با حضور مظلومی برای شرکت در فصل جدید رقابتهای لیگ یک در کردان کرج تشکیل شد.

اما در روزهای اخیر با وقوع اتفاقاتی تازه، آلومینیوم هرمزگان به تیمی بی نظیر در فوتبال تبدیل شده به گونه ای که هم اکنون این تیم از دو مدیرعامل و دو سرمربی برخوردار است و تمرینات این تیم در دو شهر متفاوت در حال برگزاری است.

طی روزهای گذشته شخصی به نام محمدرضا سدید خود را به عنوان سرپرست جدید باشگاه آلومینیوم هرمزگان معرفی کرده که خبرها حاکی از این است که سدید از طرف هیئت مدیره و مجمع باشگاه آلومینیوم در این سمت منصوب شده است.

محمدرضا سدید در نخستین اقدام خود عباس سرخاب بازیکن مطرح سالهای گذشته فوتبال هرمزگان را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال آلومینیوم معرفی کرد و چند روزی است که با حضور سرخاب و تعدادی از بازیکنان مورد نظر وی تمریناتی نیز در بندرعباس برگزار شده است. اما تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده که تعدادی دیگر از بازیکنان آلومینیوم زیر نظر پرویز مظلومی در کرج به تمرینات خود ادامه می دهند و حسین جباری زاده نیز مدعی است که هنوز مدیرعامل باشگاه آلومینیوم است.

جباری‌زاده: آلومینیوم نباید فدای سلایق شخصی شود

حسین جباری‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آلومینیوم تنها یک تیم است، اظهار داشت: در حال حاضر اردوی تیم آلومینیوم در کردان کرج در حال برگزاری است و با توجه به بازیکنان خوبی که جذب کرده ایم هدف ما صعود مجدد به لیگ برتر است.

وی ادامه داد: فصل گذشته آلومینیوم با وجود کسب 35 امتیاز به علت کاهش تیمهای لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرد و هم اکنون مردم دوست دارند تا دوباره آلومینیوم به لیگ برتر بازگردد و به همین علت ما تیمی را بسته ایم که بتواند از حیثیت فوتبال هرمزگان دفاع کرده و بار دیگر لیگ برتری شود.

جباری زاده افزود: سالها زحمت کشیده شده تا دو تیم فوتبال و والیبال آلومینیوم از صفر به 100 برسند و هم اکنون تیم آلومینیوم و خواسته مردم برای موفقیت این تیم نباید فدای سلایق شخصی شود.

وی تصریح کرد: تغییرات مدیریتی و حتی خصوص سازی باشگاهها در فوتبال ایران نتیجه نداده و شکست خورده و نتوانسته خواسته مردم را برآورده کند.

جباری زاده خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم هرمزگان و مسئولان این استان خواهان بازگشت آلومینیوم به لیگ برتر هستند و جامعه ورزش هرمزگان نیز به دنبال رسیدن به این هدف است و با تیمی که هم اکنون تشکیل شده قطعا آلومینیوم می تواند پیش از اتمام سال 92 صعود خود به لیگ برتر را جشن بگیرد.

وی عنوان کرد: از نظر بنده فعالیت تیمی که تمرینات خود را به نام آلومینیوم آغاز کرده غیرقانونی است و بار دیگر تاکید می کنم که مردم هرمزگان خواهان تشکیل تیمی در حد قهرمانی و بازگشت به لیگ برتر است.

سرخاب: جباری زاده شاید تیم دیگری دارد

اما عباس سرخاب که به عنوان سرمربی جدید آلومینیوم معرفی شده در گفتگو با خبرنگار مهر ایجاد تغییرات مدیریتی در باشگاه آلومینیوم را تایید کرد و افزود: از حدود 10 روز پیش هیئت مدیره آلومینیوم المهدی خواهان ایجاد تغییرات در مدیریت این باشگاه بود و در نهایت آقای سدید به عنوان مدیر جدید باشگاه انتخاب و ایشان نیز اعلام کرد که خواهان جذب مربی بومی است و پس از صحبتهایی که با بنده انجام شد در نهایت با یکدیگر به توافق رسیدیم.

وی در مورد  ادعای حسین جباری زاده مبنی بر غیرقانونی بودن تغییرات ایجاد شده در آلومینیوم، اظهار داشت: من نمی دانم شاید آقای جباری زاده همان طور که ادعا می کند قانونی است و شاید هم تیم دیگری دارد که این ادعا را می کند اما باید از وی پرسید که اگر او مدیرعامل قانونی است چرا نتوانسته با بازیکنان و سرمربی خود قرارداد ببندد و قراردادها را ثبت کند.

امضای سدید مورد تایید فدراسیون است

سرخاب ادامه داد: هم اکنون آقای سدید به عنوان مدیر باشگاه آلومینیوم به فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان معرفی شده و امضای ایشان مورد تایید فدراسیون فوتبال است و بازیکنان آلومینیوم باید با آقای سدید قرارداد امضا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در حال جذب بازیکنان مورد نظر خود هستیم و برای برگزاری اردوهای آماده سازی خود نیز برنامه ریزی کرده ایم و به احتمال فراوان یک اردو را در تهران و یک اردو را در مشهد برگزار خواهیم کرد.

آشفته: باشگاه تابع یک شخص نباشد

اما در این میان محمد آشفته عضو هیئت مدیره شرکت آلومینیوم المهدی و عضو مجمع باشگاه آلومینیوم هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: تیم فوتبال آلومینیوم در سالهای اخیر فراز و نشیبهای بسیاری داشته و حدود 20 میلیارد تومان برای این تیم سرمایه گذاری شده است اما با این وجود در حالی که همه دوست داشتند تیم فوتبال آلومینیوم به عنوان یکی از شاخصهای بندرعباس در لیگ برتر بماند اما متاسفانه آلومینیوم به لیگ یک سقوط کرد.

وی ادامه داد: در گذشته با وجود اینکه در تبصره 13 قانون برنامه پنجم توسعه باشگاهداری در سطح حرفه ای برای شرکت آلومینیوم ممنوع بود اما شرکت المهدی این تیم را حفظ کرد و هم اکنون نیز صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد سهامدار اصلی این باشگاه است.

عضو مجمع باشگاه آلومینیوم هرمزگان افزود: ایجاد تغییرات مدیریتی و سازماندهی جدید در باشگاه جزء تکالیف مجمع و هیئت مدیره باشگاه است و هم اکنون نیز سیاست ما حفظ باشگاه آلومینیوم با یک سازماندهی جدید است که وضعیت نهایی این تغییرات طی روزهای آینده به طور کامل مشخص می شود.

آشفته تصریح کرد: اگر قرار است باشگاه آلومینیوم همچنان پایدار بماند، باید یک سازماندهی جدید در این باشگاه ایجاد شود تا دیگر این باشگاه تابع یک شخص نباشد که تنها یک شخص بگوید که من این تیم را بسته ام بلکه ما ضمن تاکید بر حفظ شاکله باشگاه آلومینیوم خواستار ایجاد سازماندهی جدید در این باشگاه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما سهامدار جدید باشگاه را راضی کردیم تا شاکله باشگاه آلومینیوم حفظ شود و چون حیثیت استان هرمزگان برای ما مهم است ما می خواهیم تا این باشگاه تابع یک شخص نباشد.

با توجه به اظهارات محمد آشفته عضو مجمع باشگاه آلومینیوم به نظر می رسد که مجمع و هیئت مدیره این باشگاه خواستار ایجاد تغییرات در مدیریت این باشگاه است و این درحالی است که حسین جباری زاده مدیرعامل باشگاه آلومینیوم هرمزگان این تغییرات را برنمی تابد.

اما با وجود تمامی این مسائل نامه ای از سوی احمد مرادی فرماندار بندرعباس خطاب به گلکار مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی منتشر شده که در آن فرماندار بندرعباس خواهان ماندن حسین جباری زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم شده است.

آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آن است که هواداران فوتبال هرمزگان تا روزهای آغازین لیگ دلهره حضور یا عدم حضور نمایندگان فوتبال استان را در لیگ دارند. می طلبد تا مسئولان ورزشی و اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس طی جلسه ای چارجوب و تصمیمات راه گشای برای حل مشکلات این دو نماینده فوتبال هرمزگان بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.