سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از فعالیت 21 هزار و 104 تعاونی فعال در این استان خبر داد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ،  ساروقی گفت: در قالب این تعداد تعاونی، بیش از 21 هزار و 728 فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 63 تعاونی با عضویت یک هزار و 250 نفر در کردستان تشکیل شده است که تاکنون این تعاونی ها برای دو هزار و 41 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی بیشترین آمار تشکیل تعاونی های استان در سال جاری را مربوط به شهرستان سنندج با 18 تعاونی عنوان کرد و افزود: مریوان با 10 تعاونی در رده دوم و قروه نیز با تشکیل شش تعاونی در رده سوم قرار دارد.

ساروقی، به طرح توسعه مهر کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار تاکنون دو هزار و 215 طرح در قالب تعاونی، انفرادی و سهامی در راستای اجرای این طرح سازماندهی شده اند.

وی میزان تسهیلات پرداختی به طرح های توسعه کشاورزی را بیش از 282 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح ها برای چهار هزار و 262 نفر اشتغال ایجاد کرده اند. به گفته وی تاکنون شش هزار و 311 نفر در سامانه (TKM) سامانه ثبت طرح های توسعه کشاورزی مهر ثبت نام کرده اند که پنج هزار و 437 نفر واجد شرایط شناسایی شده اند.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: پس از مشاوره سه هزار و 634 نفر از افراد ثبت نام شده، دو هزار و 23 نفر به صورت انفرادی، یک هزار و 608 نفر در قالب شرکت تعاونی و سه نفر نیز در قالب شرکت سهامی به کارگروه توسعه کشاورزی معرفی شدند./ع

برچسب ها: تعاونی ، قالب ، انفرادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.