در حال حاضر بيشترين فشار ناشي از خدمات درماني بر دوش بيماران است به گونه‌اي که بيش از 80 درصد هزينه هاي درمان از جيب بيماران مي‌رود و بيمه‌ها فقط 20 درصد هزينه را پرداخت مي‌کنند.

دکتر ميرگلو بيات، عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به روي کار آمدن دولت جديد مردم و نمايندگان آنها توقع دارند مديريت روي بيمه‌هاي درماني معطوف شود يا حداقل بخشي از مشکلات ناشي از تحصيل هزينه‌هاي سرسام آور درمان بيماري‌ها از دوش مردم و بيماران برداشته شود.

وي گفت: تاکنون به علت عدم مديريت صحيح بيمه‌هاي درماني مردم متضرر شدند اما ما توقع داريم در اين مقوله وزارت تعاون و رفاه اجتماعي وزارت بهداشت تمهيداتي بيانديشند تا بيمه‌ها رسالت واقعي خود را بازيابند.

وي تصريح کرد: اگر اين مهم محقق گردد اينقدر مشکلات نخواهيم داشت ، بدهکاري بيمارستانهاي دولتي و خصوصي پرداخت ميَ‌شود و کيفيت پايين خدمات درماني بهبوده مي‌يابد.

وي افزود: نشست‌هايي با وزير بهداشت پيشنهادي در همين زمينه داشته‌ايم و پيشنهاداتي در مقوله بازنگري در عملکرد  و مديريت بيمه‌ها عنوان گرديده تا بتوان به مسير مورد نظر در راستاي چشم انداز 1404 برگرديم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار