بخشدار ساربوک گفت: اکثرراه های روستایی بخش ساربوک بر اثر بارندگی های دیشب در بالادست رودخانه کاجو مسدود بوده و بین30 الی 100درصد خسارت وارد شده تمامی روستاهای پایین دست کاجو همانند حمیری و توکل. بگ.هزاره ای و دپ. سارتاپ. بیستگ. بامرکز بخش مسدود می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، اسماعیل بلیده‌ای، از ضرورت احداث حفاظ های خاکی وبتنی در حاشیه این رودخانه برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی به هنگام طغیان کاجو افزود: دیوار سنگی احداث شده قبلی در حاشیه رودخانه کاجو در ساربوک که عمر آن به 40 سال پیش باز می گردد، و 95درصد این بند تخریب شده جوابگوی جلوگیری از خسارتهای طغیان رودخانه نیست. و احتمال طغیان روخانه کاجو وجود دارد.

بلیده ای اضافه کرد: طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب از خطراتی است که برخی مواقع آسیب های انسانی و مالی فراوانی به انسان تحمیل می کند که یکی از راه های مقابله با آن ساختن دیوارهای بتنی و سنکی و سیمانی و موج شکن است.

بخشدار ساربوک در پایان با بیان اینکه هم اکنون آب رودخانه کاجو طغیان کرده و احتمال دارد در آینده شدت طغیان ها زیادتر بشود تاکید کرد؛ بر همین اساس لزوم تسریع در احداث دیوار ساحلی و حفاظ بیش از پیش احساس می شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.