شروع و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و فرهنگ گفتگوی سالم در دانشگاه ها از جمله اولویت های دولت دهم بوده است.

غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درگفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله اولویت های دولت نهم و دهم بررسی وضعیت دانشگاه ها بوده چنانچه در طول 8 سال این توفیق حاصل شد که اهداف مورد نظر وزارت علوم در دانشگاه ها اجرا شود.

وی افزود: دانشگاه به عنوان خانواده بزرگ در اختیار جمهوری اسلامی ایران بود تا خطرها را به فرصت تبدیل کنند چنانچه در این رابطه در حوزه علم و فناوری فرصت ها نشان داده شد.

خواجه سروی تصریح کرد: آموزش عالی طی يك برنامه کارشناسی به توسعه عمرانی وخوابگاه ها پرداخته چنانچه دانشگاه ها در طول این دوره اتحادیه ای که با دولت هم جهت بوده شکل داده ایم که نتیجه آن این بوده که دانشگاه ها به یک آرامش فعال رسیدند ضمن اینکه فعالیت های سیاسی نیز شكل گرفت و فضای دانشگاه ها به مسائل فرهنگی پرداختند که البته شاهد آن  انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بوده است .

خواجه سروی تصریح کرد: در هیچ دوره ای نبوده که دانشگاه ها در عرصه های مختلف پیشگام نباشند اما حاصل سیاستگذاری در دولت نهم و دهم به شکل متوازن و متعال به دانشگاه ها شکل گرفته اند.

وی به کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت هایی که در این دولت شکل گرفت شروع برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تقویت فرهنگ گفتگوی سالم در دانشگاه ها بوده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.