رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آمل گفت: میانگین ولادت در آمل از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري هاشمی نسب در نشست بررسی موالید جمعیتی با بیان اینکه شهرستان آمل با داشتن 376هزار و 56 نفر 12 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است، افزود: 61 درصد از جمعیت شهرستان آمل را جمعیت شهری و 38 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه نرخ ولادت در کشور 18.7 در هزار و این میزان در مازندران 14.1درصد است، تصریح کرد: نرخ ولادت در شهرستان آمل 13.8درصد است که از این حیث آمل رتبه یازدهم استان را دارد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آمل با بیان اینکه در نرخ وفات نیز آمل رتبه یازدهم استان را دارد، گفت: نرخ وفات در کشور 4.8 درصد و در مازندران 4.9درصد است که این میزان در شهرستان آمل 4.6 درصد است.

هاشمی نسب با تاکید بر اینکه نرخ ازدواج در کشور 10.9دهم درصد است، افزود: این میزان در مازندران 10.4 درصد و در آمل نرخ ثبت ازدواج 11.9 درصد است که آمل در این زمینه رتبه چهارم استان را دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج نیز در آمل از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: سن ازدواج در کشور در گروه مردان 27.4 و در زنان22.1 گزارش شده و نیز در مازندران میانگین سن ازدواج مردان 27.1 و در زنان 22 سال است./ع


برچسب ها: میانگین ، ولادت ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.