محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني از اسيران فلسطيني آزاد شده از زندانهاي رژيم صهيونيستي استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، عباس در مراسم استقبال از 11 اسير فلسطيني در مقر رياست تشکيلات خودگردان فلسطيني در رام الله گفت : آزادي برادرانمان را که از زندان آزاد شده اند تبريک مي گويم و تاکيد مي کنم بقيه زندانيان نيز خواهند آمد. آزادي اين اسيران مقدمه بود و برادران ديگر نيز بازخواهند گشت و آنها را اينجا خواهيد ديد.


عباس افزود : به همه خانواده هاي اسيران اين آزادي را تبريک مي گويم و بار ديگر تاکيد مي کنم تا آزادي همه اسيران آرام نخواهيم نشست.


بر اساس توافق ازسرگيري مذاکرات فلسطيني - اسرائيلي ، همه اسيران فلسطيني بازداشت شده پيش از توافقنامه اسلو در سال 1993 که 104 نفر هستند در چهار مرحله آزاد خواهند شد که در مرحله نخست يعني پيش از ازسرگيري مذاکرات ، 26 نفر از آنها آزاد شدند.  اين مذاکرات روز چهارشنبه در بيت المقدس ازسرگرفته خواهد شد. 15 اسير فلسطيني ديگر نيز به نوار غزه منتقل شدند.   


در همین حال خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره عربي از استقبال گرم و پرشور اهالي نوار غزه از زندانيان آزاد شده فلسطيني خبر داد. 


هنگامي که اتوبوس حامل 15 زنداني آزاد شده فلسطيني وارد گذرگاه بيت حانون شد جشن و سروري وصف ناشدني برپا شد. با وجود اينکه آزادي اين زندانيان ديرهنگام انجام شده بود اما مردم غزه و فعالان گروه هاي فلسطيني براي استقبال از اين زندانيان حاضر شده بودند. مردم از ساعاتي قبل از ورود اين آزادشدگان فلسطيني براي استقبال از آن ها در گذرگاه بيت حانون حاضر شده بودند.


وي افزود: از ميان 15 اسير آزاد شده قديمي ترين اسير 28 سال در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر برده است و کم سابقه ترين اين افراد 19 سال را در زندان هاي اين رژيم گذرانده است.


البته بايد توجه داشت که چهار تن از کساني که آزاد شده اند مدت محکوميت شان رو به اتمام بود. برخي از اين افراد تا دو ماه ديگر مدت محکوميت شان به پايان مي رسيد اما با وجود اين مساله و با وجود اختلافاتي که بر سر بازگشت تشکيلات خودگردان فلسطيني بر سر ميز مذاکرات سازش وجود دارد باز هم ما شاهد جشن و شادماني وصف ناشدني بوديم.


خبرنگار الجزيره عربي خاطرنشان کرد: گروه هاي مخالف پيمان اسلو از جمله حماس و ديگر گروه هايي که از لحاظ سياسي همسو با حماس هستند مانند جهاد اسلامي هرچند از سرگيري مذاکرات سازش را محکوم کرده اند با اين حال از آزادي زندانيان فلسطيني استقبال مي کنند. اين گروه ها معتقدند که آزادي زندانيان فلسطيني دستاوردي براي همه فلسطينيان است به شرط آنکه اين آزادسازي در قبال عقب نشيني از اصول  نباشد.


المسحال گفت: پيش از آزادسازي زندانيان فلسطيني از منابع امنيتي اسرائيلي شنيديم مقامات زندان هاي اسرائيل زندانيان فلسطيني را که قرار بود آزاد شوند مجبور کرده اند تا تعهدنامه اي را امضا کنند. بر اين اساس آن ها متعهد مي شوند که به هيچ وجهي بارديگر به مقاومت عليه اشغالگران صهيونيست بازنگردند. اما همانگونه که مي دانيم زندانيان فلسطيني پس از آزادي به اين تعهدها هيچ توجهي نمي کند و در گذشته نيز بسياري از افرادي که آزاد شدند بار ديگر به مبارزه عليه صهيونيست ها پرداختند.


وي در پايان تاکيد کرد: فلسطينيان به زندانيان خود همچون نمادهايي ملي مي نگرند. همه گروه هاي فلسطين در خصوص مساله زندانيان فلسطيني با يکديگر اشتراک نظر دارند و در اين مورد اختلافات سياسي خود را کنار مي گذارند.







برچسب ها: بین الملل ، غزه ، فلسطین ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار