يک سخنگوي نيروي دريايي هند اعلام کرد يک فروند زيردريايي اين کشور همراه با 18 ملوان بامداد امروز در آب هاي شهر بندري بمبئي دچار آتش سوزي و سپس غرق شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس ، تلاش ها براي اطمينان از سلامت سرنشينان اين زيردريايي و نجات جان آنها آغاز شده است.

این انفجار چندين زخمي برجا گذاشته و 18 نفر را نيز در داخل زيردريايي محبوس کرد.


 انفجار رخ داده در زيردريايي "سيندهوراک شاک" سهمگين بوده است. گفته مي شود براثر اين انفجار و حريق ناشي از آن، هجده ملوان اين زيردريايي در داخل آن گيرافتاده اند. ظاهرا اين زيردريايي در منطقه اي امنيتي و متعلق به نيروي دريايي هند در نزديک بمبئي دچار انفجار شده است. ماموران آتش نشاني در منطقه حاضر شده اند و پس از ساعتها تلاش کوشيده اند اين آتش را مهار کنند.

چند نفر از افراد زخمي شده در اين انفجار به بيمارستان نيروي دريايي در منطقه انتقال پيدا کرده اند.


اين زيردريايي که با استفاده از سوخت ديزل و جريان برق کار مي کرد، پس از آتش سوزي در جايگاه خود در يک کارگاه کشتي سازي به زير آب فرو رفت به طوري که فقط بخش کوچکي از آن از سطح آب بيرون بود و ديده مي شد.

منابع خبري در هند با اشاره به حادثه انفجار يک زير دريايي تازه نوسازي شده نيروي دريايي اين کشور در اسکله اي در شهر بمبئي به نقل از برخي از مقامات نيروي دريايي اعلام کردند احتمالا نقص در يکي از اژدرهاي داخل زيردريايي موجب بروز انفجار وآتش سوزي شده است . 

با اين همه سخنگوي نيروي دريايي هند اعلام کرد: علت دقيق انفجار هنوز مشخص نيست و جستجو براي يافتن 18 خدمه اين زيردريايي همچنان ادامه دارد.


به گزارش رسانه هاي هندي ، اين زيردريايي ساخت روسيه با 16 سال عمر ، به تازگي و پس از انجام تعميرات اساسي و ارتقا از روسيه به هند بازگشته بود. اين زيردريايي 73 متري کلاس کيلو به طور طبيعي ظرفيت 68 پرسنل نيروي دريايي را دارد . 

اين حادثه تنها چند روز پس از آن روي مي دهد که دهلي نو از به آب انداختن نخستين ناو هواپيمابر ساخت داخل و نيز آزمايش دريايي نخستين زير دريايي هسته اي توليد هند خبر داد. 

دولت هند در واکنش به تهديدات بالقوه رقيب منطقه اي خود چين ، برنامه هايي را به منظور ارتقاي سريع و امروزي سازي صفوف ارتش و قواي مسلح خود در دست اجرا دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار