نماینده مردم ارومیه گفت: آقای قاضی‌پور همه تنش پر از ترکش و فردی کاملا صادق است، لذا می‌تواند نظرش را بگوید گر چه وی شهامت داشت و از حرفی که زد عذرخواهی هم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در تذکری آیین نامه ای اظهار داشت: من تذکرم به استناد به بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس است و از آقای دکتر منظری توکلی که درخواست بنده برای تذکر موجب قطع نطقش شد عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: بنده یک سال عضو هیئت رئیسه مجلس بودم و حالا که پایین آمده‌ام ، می‌توانم از حقوق خودم دفاع کنم. بنده نفعا و یا اثباتا نظری درباره اظهارات آقایان ندارم  اما لازم است چند نکته را قید کنم.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: منشی هیئت رئیسه مسئول تذکرات مجلس است، من نمی‌توانم منتظر بمانم که 40 نفر تذکر بدهند و سپس نوبت من شود در حالی که تذکرم در چارچوب و طبق دستور است.

وی افزود: گاهی تصور می شود در هیئت رئیسه طبق مساوات عمل نمی‌شود و ما طبق عدالت عمل نمی‌کنیم چرا که بعضا تلاش می‌شود برای برخی که می‌خواهند تذکر بدهند، زودتر تذکرشان را مطرح کنند اما برای همه این طور نیست.

نماینده مردم ارومیه گفت: آقای قاضی‌پور همه تنش پر از ترکش است و فردی کاملا صادق است، لذا اشکالی ندارد نظرش را بگوید گر چه ایشان شهامت داشتند و از حرفی که زدند عذرخواهی هم کردند.

جهانگیرزاده گفت: اشکال بنده این است که چرا برخی دوستان می‌روند جلوی آقای قاضی پور و هنگام نطقش می‌گویند "بیا پایین" در حالی که تذکر، حق قانونی نماینده است.

نماینده مردم ارومیه گفت: اگر شما اجازه می‌دادید در زمان خودش تذکرها داده می‌شد، این اتفاقها نمی‌افتاد.

همچنین علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: تذکرم با استناد به ماده 108 آئین‌نامه داخلی مجلس است چرا در بین مسائل اخیر زمانی که آقای جهانگیرزاده می‌خواست تذکر دهد و تشنج ایجاد شد، قیام نکرده و اعلام تنفس نکردید.

ابوترابی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر منظری توکلی گفت: شما شاهد بودید که ما مسئله‌ای نداشتیم، یکی از دوستان قصد دادن تذکری را داشتند که من گفتم پایان جلسه خدمت وی باشیم و آن نماینده هم پذیرفت، در واقع مسئله‌ای نبود که بخواهم تنفس اعلام کنم.

عباس قائد رحمت نماینده مردم درود و ازنا نیز در مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ برخی اتفاقات رخ داده در صحن علنی مجلس در شأن ملت و مجلس نیست.

ابوترابی فرد به عنوان رئیس جلسه از نماینده مذکور خواست که نام فردی را نبرد.

قائد رحمت افزود: من قصد ندارم اسم کسی را بیان کنم، دیروز برخی از آقایان راجع به بحث لر صحبت کردند؛ قومی که سینه خود را مقابل دشمن گرفته و اگر هم گرزی داشته برسر دشمن زده است.

وی با انتقاد از حرف‌های مطرح شده در جلسه روز گذشته مجلس درباره اقوام لر تصریح کرد: لرها مردانی شجاع، غیرتمند و ولایی را نباید اینگونه خطاب کنیم؛ نباید آنها را به طبقات کوچک و بزرگ تقسیم کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: هیچگونه شکاف طبقاتی را قبول ندارم و اقداماتی که منجر به این مسئله را می‌شود نادرست است.

سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس نیز در تذکری در جلسه علنی امروز با اشاره به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: به دلیل مسائل و حاشیه‌های به وجود آمده در جلسه روز گذشته و امروز مجلس شورای اسلامی از مردم عذرخواهی می کنم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کنترل لازم در مورد برخی از مسائل به وجود آمده انجام نمی‌شود که خواهش می‌کنم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تذکر ، مجلس ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار