نماينده مردم چالوس و نوشهر گفت: سه شاخصه برنامه دكتر هاشمي تعهد، تخصص و مديريت است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران احمدي لاشكي نماينده نوشهر و چالوش در مجلس در موافقت با وزير پيشنهادي بهداشت و درمان اظهار داشت: اداره كردن وزارت بهداشت و درمان از پيچيدگي‌هاي خاصي برخوردار است در سنوات گذشته علي رغم ارتقاي چشم‌گير و روبه جلو و افتخار آميز در حوزه سلامت متاسفانه نگراني‌هاي امروز وجود دارد.
 
وي افزود: علي رغم اين كه مي‌دانيم 75 درصد ازعوامل اثرگذار در سلامت خارج از حوزه بهداشت و درمان است هم چون آلودگي هوا كه تهديد كننده اصلي سلامت است سه تا 4 ميليون بيكار در جامعه آمار فزوني سوانح و تصادفات و مرگ و مير و نقص عضو ناشي از آن، ديابت بيماري‌هاي قلبي و عروقي، مشكلات ناباروري و آمار نزولي جمعيت، الگوي غلط تغذيه و مصرف فست فودها و برنج‌هاي خارجي در كشور همه اين‌ها نگراني‌هاي امروز است.
 
لاشكي تصريح كرد: دكتر هاشمي آمده است به اين چراها پاسخ دهد چرا پزشك خانواده باعث سردرگمي مردم عزيز استان‌هاي مختلف شده است؟ چرا يك شبه قيمت اقلام دارويي پرمصرف بيش از 200 درصد افزايش مي‌يابد؟ چرا تفكيك پزشكان تمام وقت جغرافيايي از ساير پزشكان در تهران و شهرستان‌ها سليقه‌اي عمل مي‌شود؟ چرا فاصله شديد درآمدي بين پزشكان و بيش از صد برابر در كجاي دنيا وجود دارد؟ چرا روز به روز پديده منفور زيرميزي در حال افزايش است؟
 
وي افزود: دكتر هاشمي آمده است به اين موضوعات پاسخ دهد و بگويد خودكفا كردن مراكز دولتي فاجعه اي بزرگ است و تغيير پرداخت مطالبات آن‌ها از سوي بيمه‌ها فاجعه اي بزرگتر است. او آمده است بگويد دفترچه‌هاي بيمه روستايي كه متاسفانه بايد گفت دفترچه رسوايي در كدام مطب و درمانگاه شهري و بيمارستان‌هاي خصوصي و بعضا دولتي آن را از مردم مستضعف مي‌پذيرد.
 
نماينده نوشهر و چالوس اظهار داشت: بيمه در دنيا يك صنعت است نه تصدي گري و توزيع پول دولت، همه اين‌ها در برنامه‌اي كه دكتر هاشمي اعلام كرده آمده است تا به عدم تناسب هرم پزشك و پيراپزشكان خصوصا پرستاران كه متاسفانه گاهي دو شيفت نيزمتوالي كار مي‌كنند پاسخ دهد.  
 
وي گفت: سه شاخصه برنامه دكتر هاشمي تعهد، تخصص و مديريت است. جناب لاهوتي عزيز در حوزه مديريت دكتر هاشمي 4 سال مشاور وزيربهداشت و درمان بوده است حتما نمايندگان رزومه وي را مطالعه كنند. در ايام جنگ افتخار وي اين است كه سي سه ماه در جبهه‌ها حضور داشته است.دو بار مجروح شده و امروز جانباز اين نظام است برادر وي به خاطر آسيب‌هاي شيميايي در ايام جنگ شهيد شده است.  
 
احمدي لاشكي افزود: به گفته برخي از نمايندگان دكتر هاشمي درجهاد سازندگي در سال‌هاي 61، 62 فرمانده و مديري لايق كه شاگردان فراواني را امروز تربيت كرده‌ بودند كه تعداد بسياري را تشكيل مي‌دهند.  
 
وي تصريح كرد: در برنامه دكتر هاشمي سه نوع مديريت آمده است فوري، افق چشم انداز و دولت يازدهم يعني ريز مسائل را ديده يعني مسائلي كه برنامه فوري دارد آن موضوعاتي كه نياز به دوره چهار ساله دارد و آن چه بايد در 1404 به آن برسد در اين مديريت وجود دارد.  
 
موافق وزير پيشنهادي بهداشت در پايان خاطر نشان كرد: 157  مقاله جهاني در مجلات بين‌المللي با نمايه ISI نشان از لياقت دكتر هاشمي دارد 31 روش عمل جراحي چشم كه در نخستين رتبه‌هاي چشم پزشكي وجود دارد از جمله كارنامه دكتر هاشمي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار