عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در مخالفت با قاضي زاده هاشمي وزير پيشنهادي بهداشت و درمان گفت: وزير پيشنهادي در برنامه‌هاي ارائه شده به مجلس به راه‌هاي چگونگي اجرايي شدن برخي برنامه‌هاي خود اشاره نكرده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمد حسن آصفري نماينده مردم اراك در مخالفت با قاضي زاده هاشمي وزير پيشنهادي بهداشت و درمان در جلسه علني نوبت عصر امروز گفت: واقعيت اين است كه كسي مخالف شخصيت علمي دكتر قاضي زاده و سابقه درخشان وي در توليد علم كه مايه افتخار آفريني براي كشور است نيست.

وي در ادامه افزود: اگر صحبتي هم در اينجا مطرح مي‌شود اولا به اين جهت است كه مردم بايد متوجه باشند كه نمايندگانشان نسبت به مسائل بهداشت و درمان اطلاع دارند كه مردم براي مسائل درماني خود چگونه دست و پنجه نرم مي‌كنند و با چه مشكلاتي مواجه هستند.

عضو كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه جو مجلس به گونه‌اي است كه مطمئنا قاضي زاده از جمله كساني است كه راي خواهد آورد اظهار داشت: اما بايستي مسائل و موارد گفته شود، آقاي قاضي زاده در برنامه‌هايشان به نيمي از مسائل و مباحث اين حوزه اشاره كردند اما به بعضي از موارد اشاره نشده و معلوم نيست چگونه و چطور مي‌خواهند برخي از برنامه‌ها را عملياتي و اجرايي كنند.

آصفري در ادامه به اصل 29 قانون اساسي اشاره كرد و گفت: موضوع بهداشت و درمان براي آحاد مردم يك وظيفه است و اين اصل دولت را موظف كرده بحث بهداشت و درمان را براي همه مردم جامعه نه فقط براي بخشي بر پايتخت يا شهرهاي بزرگ محيا كند.

نماينده مردم اراك همچنين اظهار داشت: در ماده 33 قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت به موضوع بهداشت و درمان اشاره شده و همچنين از ائمه اطهار روايت است كه دو نعمت بزرگ وجود دارد كه اگر ملت‌ها اين دو نعمت را داشته باشند مشكلي ندارند، يكي نعمت امنيت است و ديگري نعمت سلامت است.

وي با بيان اينكه موضوع بهداشت نيز به اندازه بحث سياست و امنيت و بلكه بيشتر اهميت دارد و بايد به آن پرداخته شود و نمي‌توان از آن گذرا عبور كرد تصريح كرد: موضوعي كه در حال حاضر با آن مواجه هستيم اين است كه بيماران خاص ما چطور و با چه هزينه‌اي پول و هزينه مربوط به دارو و درمان خ ود را تامين مي كنند، بيماران خاص ما كه براي تهيه يك آمپول ويژه‌اي كه متاسفانه توليد خارج است چه مبالغ سنگيني را بايد هزينه كنند.

آصفري ادامه داد: مبلغ هزينه برخي از اين داروها با يك ماه حقوق كارمندي برابري مي‌كند، اينها موضوعاتي است كه نمي توان از آن غافل شد، در برنامه قاضي زاده گذرا از اين مسائل گذشته شده و عنوان نشده كه چگونه مي‌خواهيم اين مسائل راتامين كنيم.

وي ادامه داد: سال گذشته نزديك به شش هزار ميليارد تومان در بودجه سال 92 براي اين موضوع تصويب شد سوال اينجاست كه آيا اجرايي و عملياتي هم شد؟ و توانستيم مشكلي از اين مردم را به ويژه مردمي كه در شهرهاي آلوده به آب و هوا زندگي مي‌كنند و مشكل جدي براي بحث بيماري‌هاي خاص دارند چگونه مي‌توانند درمان خود را دنبال كنند.

آصفري اظهار داشت: واقعيت اين است وقتي امروز شمابه بيمارستان دولتي مراجعه مي‌كنيد، وقتي دكتر بيمار داراي يك شغل خصوصي هم هست ومطب خصوصي هم دارد علي رغم اينكه در برنامه پنجم توسعه به صراحت همگاني بودن بهداشت و درمان اشاره شده ولي متاسفانه همين بيمار وقتي به دكتر مراجعه مي‌كنند دكتري كه داخلي بيمارستان دولتي به بيمار آدرس مي‌رود كه بيمار به مطب خصوصي وي برود وبحث درمان خود را دنبال كند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به بحث تعرفه‌هاي بيمارستاني گفت: بيمه تكميلي يك موضوع جدي است كه بايد به آن توجه شودولي متاسفانه در برنامه وزير پيشنهادي نمي‌بينيم كه به اين موضوع اشاره شده باشد.

وي در پايان با بيان اينكه نظام ما نظام عدالت محور است گفت: بهداشت و درمان و بيمه همگاني يك حق قانوني است كه همه بايد از آن برخوردار شوند لذا اميدوارم هاشمي به ابهامات بنده پاسخ دهد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار