ساعاتي پيش پايگاه اطلاع‌رساني صدا و سيما با حضور حجت‌الاسلام والمسليمن"سيد رمضان موسوي مقدم" افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ساعاتي پيش سايت اطلاع‌رساني صدا و سيما با حضور حجت‌الاسلام والمسليمن"سيد رمضان موسوي مقدم"، "سيد تقي سهرابي" مدير‌كل روابط عمومي صدا و سيما و نيز ديگر مديران بخش هاي روابط عمومي افتتاح شد و ايشان در جلسه‌اي با حضور مديران كه در اتاق كنفرانس ساختمان روابط عمومي صدا و سيما برگزار شده بود ضمن تشكر از همه دست‌اندركاران اين سايت و نيز "سهرابي" مديركل روابط عمومي صدا وس يما گفت: از زمان حضور "سهرابي" در مقام كل روابط عمومي صدا و سيما اتفاقات خوبي در اين بخش افتاده است كه از او تشكر مي‌كنم و عذرخواهي مرا بپذيريد كه نتوانستم در روز خبرنگار در كنار شما باشم ولي خوب هنوز زماني نمي‌گذرد و خوشبختانه اين روز از بخش‌هاي مختلف روابط عمومي بازديد داشتيم و در حال حاضر در كنار شما خبرنگاران و نيز مديران هستم.

وي افزود: شما به عنوان اصحاب رسانه و فعالان اين سايت بايد بسيار دقت و تلاش كنيد و هر گونه خطايي از سوي شما خيلي جدي به حساب مي‌آيد.
 


*رعايت جوانب ساختاري امري الزامي است

قائم‌مقام رئيس رسانه ملي با تاكيد بر رعايت جوانب ساختاري تصريح كرد: هفته نامه صدا و سيما بايد الگو و سرمشقي براي همه سازمانها باشد و رعايت همه جوانب ساختاري در كنار دانش و اطلاعات به‌روز امري تخصصي و ضروري است.
 
*استفاده از كاريكاتور ضروري است

 
حجت‌الاسلام والمسليمن"موسوي مقدم" با اشاره به حساسيت كاريكاتور در هفته نامه صدا وسيما ابراز داشت: جاي كاريكاتورو طنز در هفته نامه صدا و سيما خالي است از همين امروز اين بخش را فعال كنيد چراكه بعضي از مشاغل در سازمان صدا و سيما منحصر به فرد است و فكر مي‌كنم طنز و كاريكاتور بازگو كننده خيلي از حرف‌ها است.

وي ادامه داد: رسانه ملي از حساسيت بالايي برخوردار است به طور مثال پخش مسابقه واليبال با حواشي بسياري برخوردار بود كه بايد در كمتر از 7 ثانيه تصاوير جابه‌جا مي‌شد و اين جاست كه دقت و سرعت عمل به كمك شما مي‌آيد.

بنابر این گزارش ؛ "شریف زاده" سرپرست این بخش با اشاره به فعالیتهای دست اندر کاران پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما گفت: خبرنگارانی که در این سایت مستقر هستند که به صورت گزارش، مصاحبه و آفیش های درون وبیرون سازمانی اخبار را تهیه می کنند و روزانه بیش از 3 هزار و خبر را در این سایت اطلاع رسانی و منتشر می کنند و ما روزانه با بیش از 40 خبرگزاری در ارتباط هستم که در رأس آنها " باشگاه خبرنگاران " ، روزنامه " جام جم" ، شبکه خبر و سایر خبرگزاری ها در تعامل خواهیم بود و به لحظه اخبار ارسال می شود و همزمان با ارسال خبر " تیتر ولید" اخبار از طریق پیامک به دست آنان می رسد.

وی افزود: آمار کلی  پیامکهای ارسالی ما در سال 91، 660502 مورد بوده و روزانه بین 10 تا 15 هزار بازدید کننده به سایت مراجعه می کنند.

بنابر این گزارش " شریف زاده" با اشاره به سامانه پیام کوتاه تصریح کرد: این سامانه پیام کوتاه با هدف جامع درون سازمانی و بیرون سازمانی که شامل نمایندگان مجلس و بازيگران و مخاطبان فعال به عنوان جامعه هدف، به آنها پیامک ارسال می شود.

در ادامه این گزارش " شریف زاده" افزود: در نهایت نمای بیرونی پایگاه اطلاع رسانی صدا وسیما به این شکل است که مخاطبان آن را ملاحظه می کنند و سایت به مناسبت های مختلف، قابلیت به روز شدن را دارد.

*پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما جامع و کامل است

مخاطبان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما از جدول پخش برنامه های صدا و سیما و شبکه برون مرزی اطلاع پیدا کنند و پخش زنده شبکه های رادیو یی و تلویزیونی به صورت زنده روی این سایت لینک شده است و مردم میتوانند لحظه به لحظه از زمان برنامه های مورد علاقه خود مطلع شوند.

*دسترسی به آرشیو امکان پذیر شد

در ادامه این گزارش " شریف زاده" دسترسی به‌هر آرشیو سایت‌ها و شبکه های رادیویی  و تلویزیونی را امکان پذیر دانست و با اشاره به پخش پرسش و پاسخ گفت: روزانه و به لحظه به حدود 300 پرسش مخاطبان پاسخ داده می شود که از میان آنها حدود 35 پرسش، قابلیت پاسخگویی را نداشته ولي به بقیه آنها پاسخ داده میشود و با توجه به تعامل خوبی که با دیگر بخشهای سازمان صورت گرفته ، سؤالات مطرح شده که نمی توانیم در این سایت به آنها پاسخ دهیم، جواب آن را پرسیده و برای مخاطب می نویسیم.

در سال گذشته بیشترین سوالات در خصوص راه اندازی سامانه بوده و بخش دیگر مربوط به مباحث تولید در زمان پخش برنامه های تولیدی نیز اختصاص داشته است در سال 92 و به خصوص در تیر و  مرداد ماه باز هم بیشترین سؤالات در خصوص مشکلات فرستنده ها بود ه که سعی در رفع آنها را داشته ایم.

*مخاطب امکان دسترسی آنلاین به همه سایتها را دارد

وی ادامه داد: مخاطبان به راحتی با سرزدن به پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما می توانند به صورت آنلاین به تمامی خبرگزاری ها و سایت های دسترسی داشته باشد.

بنابر این گزارش " شریف زاده" با اشاره به دیگر بخشهای سایت و پایگاه اطلاع رسانی صدا وسیما " حجت السلام و المسلمين موسوی مقدم" را در جریان بخشهای دیگر سایت قرار دادند و گفت: حوزه های مختلف و مرتبط با ترتیب می توانند به سایت مراجعه کنند و  از اخبار و آرشیو آنان اطلاع پیدا کنند.

*مخاطبان دسترسی به اخبار تهیه شده را دارند


بنابر این گزارش مخاطبان توانسته اند از گزارشها و تحلیل های به روز بهره مند شوند و از تمامی آفیش ها و همایشهای درون و بیرون سازمان آگاه شوند.

در ادامه بازید" حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم" ضمن بازدید از اتاق سایت  به واحد امور مخاطبان رفتند و " مجید محمودی" مدیر این بخش به توضیحاتی پرداختند و در پاسخ به سوال قائم مقام رئیس رسانه ملی مبنی بر اینکه اگر مخاطبان در خصوص مجلس شورای اسلامی سؤالی را پرسیدند ، شما چه خواهید گفت، افزود: تمام مشکلات را پیگیری می کنیم اگر به صدا و سیما مربوط باشد پاسخ می دهیم و اگر در خصوص بی نظمی مجلس سؤالی شود خوب باید آنها پاسخگو باشند و به ما مربوط نمی شود.

در ضمن هر روز مسائلی که مخاطبان مطرح می کنند وبه عنوان مثال اگر پرسشی در خصوص یارانه ها باشد ما پیگیری می کنیم و آن را به اطلاع مردم می رسانیم.

*اشتباه شبکه 3 سیما را پیگیری کردیم

وی با اشاره به تصحیح اشتباهات صورت گرفته از طریق شبکه های سیما اظهار داشت: ساعت 22 در اخبار به اشتباه مهلت پاياني انتخاب رشته را تا 2 ساعت بعد اعلام کردند ولی در اخبار 20:30 گفته شد که سه شنبه مهلت پایان است و طبق اخبار رسیده از سازمان سنجش، دوباره اعلام شد  که داوطلبان تا پنجشنبه با مهلتی دوباره می توانند ثبت نام کنند. در هر صورت همه تیم ما به صورت آنلاین اخبار و همه مسائل را به روز در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

*گزارش های رادیویی و تلویزیونی به روز آرشیو می شود


مدیر امور مخاطبان در ادامه این گزارش و با اشاره به اخبار روزانه شبکه های رادیویی و تلویزیونی گفت: همه برنامه ها و گزارشها به جز روز های تعطیل تهیه می شوند و در اختیار مدیران و مسئولان قرار می گیرد.

*گزارشهای موردی و اضطراری پیگیری می شود

وی ادامه داد: بسیاری از اشتباهات  سخنرانان و مهماناني كه  به تلویزیون آمدند را يادداشت و تصحيح مي‌كنيم و با پيگيري‌هاي دقيق اين مشكلات را به آنها متذكر مي‌شويم.

*حضور مدیران رادیو سلامت و رادیو فرهنگ در پایگاه اطلاع رسانی

محمودی با اشاره به حضور مدیران رادیو سلامت و رادیو فرهنگ تصریح کرد: مدیران رادیو فرهنگ و رادیو سلامت به سایت پایگاه اطلاع رسانی آمدند و شکر خدا همه مسئولان پاسخگو هستند و در ضمن تهیه برنامه ها هم به صورت مکتوب نیز به فرم آرشیو صوتی تهیه و جمع آوری می شود.

*تشکر ویژه مسئولان از باشگاه خبرنگاران


وی ادامه داد: باشگاه خبرنگاران برای تهیه گزارش برنامه های انتخاباتی آمدند که بسیار استقبال شد وهمه این بازتاب ها را جریان سازی می کنیم تا سوء استفاده ای از آن اخبار نشود.

*جمع بندی مناظره ها به صورت آنلاین


مدیر امور مخاطبان با اشاره به جمع بندی مناظره ها به صورت آنلاین تصریح کرد: مناظره ها و تمامی واکنش های مخاطبان و مسئولان به صورت آنلاین تهیه می شد و سریع مورد پیشگیری و رفع آنها اقدام های لازم را انجام می دادیم.

*باکس صدای مخاطب را هم خواهیم داشت

بنابراین گزارش به زودی باکس صدای مخاطب را با کمک و یاری شما و مسئولان را خواهیم داشت و کنداکتور 6 شبکه سیما به زودی با صداهای خاص را روي سايت مي‌گذاريم.

بنابراین گزارش"حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم" به بخشهای مختلفی از جمله امور نمایندگی و هفته نامه صدا و سیما و نیز به واحد تبلیغات و انتشارات نیز رفتندو اظهار رضایت خود را در خصوص بخشها‌ و فعالیتهای خبرنگاران و فعالان روابط عمومی صدا و سیما و نیز سایت اطلاع رسانی رسانه ملي اعلام کردند. ایشان ضمن بازدید از هفته نامه صدا و سیما این روزنامه را مفید و ارزشمند دانستند که در ادامه آن "محمد رضا سالاریان" سر دبیر تحریریه "هفته نامه" تصریح کرد: در صفحه اول مهمترین عناوین اخبار را گذاشته ایم و برای اذیت نشدن مخاطبان ما از صفحه گلاسه کاغذ خود را به مات و تیره که شبیه روزنامه باشد، تغییر داده ایم.

 بنابراین گزارش، نشزیه فعلی بازخورد خوبی داشته و شکل روزنامه به صورت حرفه ای و با تلاش همکارانم، مخاطبان را از ریز جزئیات و اخبار کلی داخلی صدا و سیما مطلع می سازند.

در ادامه این گزارش باید گفت که نشریه داخلی صدا و سیما به همه مسائل هنری، اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و ... به صورت جذاب و حرفه ای خواهد پرداخت و بیشترین مطالب آن به صورت اختصاصي و فعال منتشر خواهد شد.

*جای کاریکاتور خالی است

در ادامه این بازدید "حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم" با اشاره به گذاشتن کاریکاتور در این هفته نامه اظهار داشت: جای کاریکاتور و طنز در هفته نامه صدا و سیما خالی است و ورود به حوزه طنز به جذابیت و توجه مخاطبان به مطالب را بیشتر می کند.

وی افزود: کاریکاتور و طنز خیلی مظلوم است و به عقیده من از همین امروز بخشی را با این عنوان به "هفته نامه" اضافه کنید.

 بنابراین گزارش قائم مقام رئيس رسانه ملی از بخشهای تبلیغات و انتشارات نیز بازدید داشتند و بعد از آن به دفتر مشاوران و کارشناسان نیز رفتند که "جمعه ای" مدیر اداره طرح ها و شوراها نیز ضمن خیر مقدم به قائم مقام رسانه ملي  گفت: 64 در خواست برای صدور همایش ها و جشنواره ها به دفتر آمده که 48 در خواست مورد تایید قرار گرفت و در 5 ماه اول سال 92، نیز 20 در خواست در زمینه های متفاوت مطرح شد که چند مورد مورد تایید شورا قرار گرفت.

وی با اشاره به ارزیابی مدیران تصریح کرد: در همه موارد این ارزیابی صورت می گیرد و در کنار آن تقدیرها و تشکرها هم از سال 83 تا 93 و تا پایان دوره کار "ضرغامی" رئيس رسانه ملی جمع آوری و آرشیو نشده است که تا کنون 500 تقدیر به صورت مکتوب و تصویر گردآوری نیز شده است.

در پایان این مراسم اقامه نماز ظهر به امامت "حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم" برگزار شد و بعد از آن همه خبرنگاران و کارکنان در کنار یکدیگر به صرف نهار دور هم جمع شدند.

گزارش از: الهه عليزاده




برچسب ها: ضرغامی ، صدا ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار