نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف به دلیل داشتن تجربه و کارآمدی بهترین گزینه برای تصدی وزارت خارجه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت:‌ اهمیت وزارت خارجه در کشور ما قابل انکار نیست.  
 
وی افزود:‌ اهمیت وزارت خارجه به عنوان متولی و متصدی دیپلماسی کشور برای حفظ اعتبار و تمامیت ارضی و منافع ملی کشور بر کسی پوشیده نیست؛ دستگاه دیپلماسی کشور آنقدر دارای وجهه و اهمیت است که در تمامی کشورهای جهان سعی می‌شود تا از نیروهای آزموده و کارآمد در این وزارتخانه استفاده شود.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: کیفیت و پیچیدگی سیاست و روابط بین‌الملل ایجاب می‌کند تا گزینش دقیقی در این باره صورت گیرد و با توجه به اینکه روابط بین‌الملل امروزه توسعه پیدا کرده باید در انتخاب مسئولان کشور در این زمینه دقت شود.  
 
نماینده مردم زاهدان گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی هم از نظر ساختار و هم از نظر نیروی انسانی شامل تغییرات گسترده‌ای بود و این موضوع روند رو به جلویی را برای کشورمان ایجاد کرد.  
 
کاشانی تصریح کرد:‌ بکارگیری نیروهای کارآمد و مجرب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در دستگاه دیپلماسی کار آسانی نبود اما شاهد بودیم که پس از طی شدن مراحلی وزارت خارجه توانست نیروهای ارزشمند و کارآمدی را در حوزه‌های مختلف تربیت کند که این امر مدیون زحمات و تلاش‌های برخی از مسئولین در دستگاه دیپلماسی در سه دهه اخیر است.  
 
وی افزود:‌در حالی که ما پس از انقلاب اسلامی شاهد تربیت برخی نیروها در حوزه دیپلماسی بودیم تعدادی از نیروهای کارآزموده صادقانه به دستگاه دیپلماسی کشور پیوستند و اغراق نیستند اگر بگوییم این دسته از جوانان هم رده با هم‌سنگرانشان است که در این میان آقای ظریف از افرادی است که باید در این مجموعه قرار گیرد.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد:‌ ظریف از دبیران انجمن اسلامی در خارج از کشور بود که نقش تاثیرگذاری را در اشاعه فرهنگ کشورمان بر عهده داشت.  
 
نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: حضور ظریف به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و تلاش‌های بی‌وقفه وی توانست تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف کشورمان داشته باشد.  
 
کاشانی اظهار داشت: تحصیلات ظریف در خارج از کشور در شرایطی که  دید خصمانه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، نقطه مثبتی در کارنامه کاری وی محسوب می‌شود به طوری که شاهد هستیم وی پس از تحصیل در خارج از کشور در داخل به فعالیت مشغول شده و حتی فرزندان وی نیز در داخل کشور مشغول به کار هستند.  
 
وی افزود: ظریف علی‌رغم اینکه در خارج از کشور سکونت داشته است ولی هیچگاه از پایبندی به آرمان‌های نظام کوتاه نیامده و می‌‌توان گفت ظریف اولین وزیر خارجه‌ای بعد از انقلاب اسلامی خواهد بود که دارای تحصیلات عالی در حوزه کاری خودش است و دارای تالیفات بسیاری به زبان انگلیسی و فارسی است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برخی سخنان آقای ظریف در مجامع بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری مورد توجه قرار گرفته و همچنین دفاع ایشان از حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای و سخنرانی‌اش در شورای امنیت سازمان ملل از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران حاکی از حسن نیت وی در دفاع از آرمان‌های نظام است به طوری که مورد  تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرا رگرفت.  
 
نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: آقای ظریف بارها در سخنرانی‌های خود در دانشگاه‌های آمریکا در دفاع از آرمان‌های کشورمان صحبت کرده‌اند، ازاین رو می‌توانند با توجه به تجربه و تخصصی که دارند در دستگاه دیپلماسی کشور خوش بدرخشند.  
 
کاشانی ادامه داد:‌ حضور ظریف در مجامع بین‌المللی به شکلی روشن و شفاف است که برخی از کشورها از جمله رژیم غاصب صهیونیستی از انتصاب او به عنوان وزیر امور خارجه ایران اظهار تاسف و نگرانی کرده‌اند، لذا در این میان متاسفانه برخی از گروه‌ها در داخل کشور به استناد ادعاهای بی‌پایه به انتصاب ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه حمله کردند که این موضوع به دور از انصاف است.  
 
وی تصریح کرد: انتصاب ظریف به حلقه نیویورک از پایه بی‌اساس است و باید به صورت شفاف بگویم که وی هیچگاه با آمریکایی‌ها کار نکرده است.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد:‌ از  مهمترین ویژگی‌های ظریف داشتن ذهنی تحلیل‌گرا است که به طور حتم در پیشبرد مسائل سیاست خارجی تاثیر بسزایی خواهد داشت.  
 
نماینده مردم زاهدان گفت: باید شفاف بگویم که سیاست امور خارجه عرصه تسویه حساب‌های جناحی نیست و ظریف بهترین گزینه برای تصدی پست وزارت خارجه است. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: کاشانی ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار