دبیر فدراسیون دو و میدانی گفت: 4 نماینده ایران در رقابت های جهانی به آمادگی کامل نرسیده بودند.

حسین رشیدیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یک ورزشکار در طول سال 2 یا 3 بار می تواند به اوج آمادگی برسد و تمرینات پر فشاری را پشت سر بگذارد، در خصوص ملی پوشان ایران در مسابقات جهانی نیز این قضیه صادق است.

دبیر فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: "تفتیان" و "قاسمی" به منظور کسب سهمیه مسابقات جهانی در جام کازانف قزاقستان به اوج آمادگی رسیدند ولی در مسکو عملکرد مطلوبی نداشتند و نتوانستند رکوردشان را بار دیگر تکرار کنند.

رشیدیان تصریح کرد: حسن تفتیان به دلیل فشار بالای تمرینات با آسیب دیدگی روبه روی شد و در رقابت های آسیایی نیز با وجود این شرایط دوید و با انجام فیزیوتراپی احتمال می داد که در رقابت های جهانی به آمادگی مطلوب برسد ولی متاسفانه نتوانست به شرایط ایده آل بازگردد.

دبیر فدراسیون دوو میدانی تاکید کرد : تفاوت اساسی رشته های تیمی انفرادی در همین کسب آمادگی است، چنانچه در رشته تیمی یک ورزشکار در اوج آمادگی نباشد هم تیمی ها می توانند این نقص را جبران کنند ولی در رشته های انفرادی تمامی تلاش و نتیجه مسابقه متوجه شخص ورزشکار است، وی در ادامه اضافه کرد: هیچ کدام از ملی پوشان ایران در مسکو استثنا نبودند و سقوط رتبه هایشان ناشی از عدم آمادگی کامل آنها بود.

رشیدیان در پایان خاطر نشان کرد: در آستانه مسابقات نوجوانان آسیا که به میزبانی چین برگزار می شود، 11 ورزشکار پسر و 3 ملی پوش دختر 23 مرداد ماه به چین اعزام می شوند، ملی پوشان دختر در مواد پرتاب وزنه و پرش طول و پسران در مواد 800 و 1500 متر، 110 و 400 متر با مانع، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، پرش طول و ارتفاع به نانجینگ اعزام می شوند.

گفتنی است مسابقات آسیایی نوجوانان از 26 مرداد تا 2 شهریورماه به میزبانی چین برگزار می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار