درطی جاری شدن سیل مورخه بیستم مرداد تیم واکنش سریع مرکز بهداشت بردسیر،ضمن بازدید از تعدادی از روستاهای منطقه کوه پنج و بررسی وضعیت ساکنین آنها در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر و سالم سازی منابع آب آشامیدنی اقدامات لازم را انجام داد.

آرزو دهقانی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: مورخه بیستم مرداد تیم واکنش سریع مرکز بهداشت بردسیر، ضمن بازدید از تعدادی از روستاهای منطقه کوه پنج و بررسی وضعیت ساکنین آنها در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر و سالم سازی منابع آب آشامیدنی اقدامات لازم را انجام داد. در ضمن بر اساس
اعلام آماده باش معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، وضعیت هشدار سطح زرد و احتمال وقوع سیل تا روز چهار شنبه در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این که بر اين اساس تيم هاي ارزياب به روستاهاي در محاصره سيل بخش خبر از جمله روستاهاي قلاطوئيه، ديخوئيه، كرگين، كهت و پشتكوه  اعزام شدند افزود:در پي بارش شديد باران در چند روز گذشته كه باعث جاري شدن سيلاب در اين منطقه شد، ستاد مديريت بحران و حوادث سامانه  ICS  شبكه بهداشت و درمان بافت در مورخه عصر روز پنجشنبه هفدهم مردادماه تشكيل جلسه داد و تيم هاي ارزياب به مناطق سيل زده اعزام شدند.

دهقانی عنوان کرد:در جیرفت نیز بارندگی های فروکش کرده و یک نفر مصدوم توسط تیم های امدادی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل گردید. همچنین در سیستان و بلوچستان در حوزه نیک شهر نیز یک زن باردار به علت طغیان رودخانه در منطقه سیلاب قادر به خروج از منطقه نبود که خوشبختانه توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ با سلامتی کامل به بیمارستان منتقل گردید.

وی خاطر نشان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته نیز در منطقه نیک شهر و ایرانهشر سیل و طغیان رودخانه به وجود امده بود که خوشبختانه خسارتی گزارش نگردید.
برچسب ها: اورژانس ، بهداشت ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.