براي پيگيري مرسولات ثبتي در صورت عدم وصول مرسوله به دست گيرنده بايستي به دفاتر پستي مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران براي پيگيري مرسولات ثبتي در صورت عدم وصول مرسوله به دست گيرنده ها بايستي با مراجعه به دفاتر پستي و ارائه قبض به متصديان تقاصاي فرم مطالبه کرد پس فرم مطالبه نامه را تکميل و در قبال پرداخت وجه که به صورت تمبر روي ان قرار مي گيرد فرم به واحدهاي زير ربط(مبادله يا مقصد) ارسال مي شود و سرنوشت مرسوله مشخص خواهد شد.

بنابراين گزارش فرستنده با حسب مورد گيرنده با ارايه مدارک کافي از فرداي روزي تسليم مرسوله به پست تا شش ماه مي تواند درخواست اطلاعات و صدور مطالبه نامه از ادارات پست مبدا و يا مقصد بناميد.
در صورت تعيين سرنوشت مرسوله پست نتيجه آن را به همراه مستندات شخص مطالبه کننده تحويل و در غير اين صورت غرابت پرداخت خواهد شد.

گفتني است در مورد امانات پستي بيمه شده پست طبق فاکتور مشتري و يا تشخيص کارشناسان پستي با تعيين ارزش امانت مطابق قانون پرداخت مي نمايد.
غرامت تاخير مرسولات پست پيشتاز معادل دو برابر کرايه پستي دريافت شده مي باشد.
گيرندگان مرسولات در کشور مقصد نيز مي توانند به ادارات پستي خود مراجعه و با ارايه مدارک کافي درخواست صدور مطالبه نامه معکوس نمايند./ل
گزارش از ريحانه جمشيدي
برچسب ها: مرسولات ، گیرنده ، پست ، فرستنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار