امروز شهر تهران میانگین غلظت کلیه آلاینده ها را در حد مجاز دانسته و شاخص کیفیت هوا را هم اکنون سالم پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز تهران از میزان آلاینده های منو اکسید کربن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده و بر میزان غلظت آلاینده های ازن و ذرات معلق کمتر از ده میکرون افزوده شده است.

بر اساس این گزارش: به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم در شرایط سالم است زیرا شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن، عدد بالای دویست را در نظر گرفته و پیش بینی ایستگاه سنجش آلودگی هوای تهران این است که مقدار اطلاعات آن کمتر از دویست باشد منظور نمی گردد.

گزارشات حاکی از آن است: امروز آسمانی صاف و در بعد از ظهر رشد رشد ابر در ارتفاعات و همراه با وزش باد است بنابراین انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم است.

براساس این گزارش: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زود رس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی و افراد مسن است./ع2
برچسب ها: آلودگی ، سلامت ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار