مهربانی طرح مسکن مهر که یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی و زیربنایی دولت های نهم و دهم در کشور محسوب می شد همچنان شامل حال ازنایی نشده است و این امر موجب شده برخی متقاضیان از روند موجود گلایه داشته باشند.

 

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران همزمان با دیگر شهرستانهای استان پروژه ساخت مسکن مهر در شهرستان ازنا در دو بخش خود مالک و دولتی آغاز شد که شامل هزار و 418 واحد مسکن مهر خود مالک با اعتبار بیش از 280 میلیارد ریال و 644 واحد مسکن مهر دولتی در دو فاز جداگانه، با اعتبار بیش از 150 میلیارد ریال بود.

در حالی که مسکن مهر خود مالک و فاز اول مسکن مهر دولتی شهرستان ازنا که شامل 144 واحد است به بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است، متقاضیان فاز دوم بخش دولتی که بخش عمده ای از متقضیان را شامل می شود همچنان در انتظار صاحب خانه شدن هستند.

یکسال گذشت؛ پیشرفت فیزیکی در نقطه 90 درصد باقی ماند

فاز دوم مسکن مهر دولتی این شهرستان دارای 500 واحد است که 310 واحد از آن پیشرفت 90 درصدی دارند و 190 واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

این در حالیست که فاز دوم مسکن مهر شهرستان ازنا از اردیبهشت سال 91 حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اختلاف متقاضیان و مسئولین بر سر افزایش مبلغ آورده باعث شده است که انتظار آنان برای تحویل واحدهای مسکن مهر همچنان تداوم داشته باشد و میزان پیشرفت فیزیکی یکسال در همین نقطه باقی بماند.

در همین زمینه یکی از متقاضیان مسکن مهر شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین مشکل فاز دوم مسکن مهر ازنا را افزایش قیمت برای متقاضیان عنوان کرد.

انتقاد متقاضیان از افزایش سهم آورده

وی از در نظر گرفتن 5 تا 10 میلیون افزایش قیمت برای متقاضیان خبر داده و معتقد است که این واحد ها در اردیبهشت 91 بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و خریداری مصالح و ساخت آن ها در سال گذشته انجام شده است، افزایش قیمت شامل این واحدها نمی شود.

این شهروند ازنایی با طرح این سوال که بر اساس چه ملاک و معیاری این افزایش قیمت تعیین شده است خواستار پاسخگویی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان شد.

یکی دیگر از متقاضیان نیز با بیان اینکه عده ای از متقاضیان برای پرداخت هزینه های مسکن مهر طلا و جواهرات خانواده های خود را به فروش رسانده اند خواستار تسریع در حل مشکلات فاز دوم مسکن مهر ازنا شد.

زیرساخت های پروژه مسکن مهر ازنا همچنان آماده نیست

روح الله اسداللهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار مهر محوطه سازی و نصب انشعابات را مهمترین مشکل فاز دوم مسکن مهر عنوان کرد و افزود: در صورت تامین آورده متقاضیان محوطه سازی و نصب انشعابات انجام خواهد شد که در حال پیگیری برای انجام این موارد هستیم.

وی از مسئولین استانی خواست با توجه به محرومیت شهرستان ازنا سهم آورده متقاضیان از طریق تسهیلات به آنان پرداخت شود.

اسداللهی همچنین از ورود خطوط اصلی آب، برق و گاز به سایت مسکن مهر خبر داد و گفت: فقط نصب انشعابات باقی مانده است که در یک ماه آینده خریداری و نصب خواهد شد.

علاوه بر محوطه سازی و تامین آب، برق و گاز، مهیا نبودن زیرساخت های آموزشی، فرهنگی و خدماتی از جمله مدرسه، مسجد، مراکز تفریحی و مراکز خرید از دیگر مشکلات فاز دوم مسکن مهر ازناست.

فرماندار از متقاضیان عذرخواهی کرد

فرماندار شهرستان ازنا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر افزایش قیمت را مسئله ای کشوری و اجتناب ناپذیر دانست و افزود: شهرستان ازنا نیز از این مسئله مستثنی نیست.

محمود بوالحسنی با اشاره به نشست با مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از کمک به پیمانکاران برای تسریع در حل مشکلات خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد بخشی از افزایش قیمت متقاضیان به صورت تسهیلات به آنان پرداخت شود.

فرماندار شهرستان ازنا با اشاره به تاخیر در واگذاری واحدهای مسکن مهر از متقاضیان این واحد ها عذرخواهی کرد.

به هر روی با توجه به اجاره نشین بودن اکثر متقاضیان مسکن مهر شهرستان ازنا، نزدیک بودن فصل آغاز مدارس و مشکلات متعدد بوجود آمده به سبب تاخیر در واگذاری، انتظار می رود مسئولین همت مضاعفی را برای واگذاری این واحد ها به کار گیرند./ش


 

برچسب ها: مهربانی ، طرح ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.