در 800 هکتار از باغات مرکبات بابلسر کفشدوزک کریپتالموس برای مبارزه بیولوژیکی با حشرات رهاسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران هدف از رهاسازی حشرات کنترل آفات گیاهی و باغی، کاهش مصرف سموم در زراعت و باغات و جلوگیری از خسارات و زیان اقتصادی است.

خیرالله‌پور افزود: به منظور جلوگیری از آفت شپشک آردالود و بالشک مرکبات از ابتدای سال‌جاری تاکنون در 800 هکتار از باغات مرکبات بابلسر کفشدوزک کریپتالموس رهاسازی شد.

مدیر جهادکشاورزی بابلسر استفاده از این حشرات را موجب کاهش استفاده از سموم که منشا بسیاری از بیماری‌ها است برشمرد وگفت : با توجه به معضلاتی که در دو دهه اخیر به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی به وجود آمده این امر بسیار کارساز است.

خیرالله‌پور به نوعی از آفت مرکبات به نام مگس میوه مدیترانه که در چند سال اخیر وارد کشور شده است اشاره کرد وگفت : برای ردیابی از این نوع آفت در 22 روستای شهرستان ایستگاه‌هایی راه‌اندازی شد.

وی با اعلام اینکه در سال‌جاری بخشی از این ایستگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، افزود: از آغاز سال‌جاری تاکنون در حدود یک‌هزار هکتار از باغات مرکبات ردیابی انجام و حدود 500 مگس شکار شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بابلسر گفت : به منظور مبارزه علیه این نوع آفت برای نزدیک به یک‌هزار اصله مرکبات سمپاشی صورت گرفته است./ب

برچسب ها: باغات ، مرکبات ، بابلسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.