عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: كارآمدي و وفاداري به نظام جمهوري اسلامي ايران مهمترين دغدغه نمايندگان مجلس در انتخاب وزراي پيشنهادي دولت يازدهم است.

محمد دهقاني نقدر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه علني امروز مجلس در خصوص بررسي وزراي كابينه دولت يازدهم اظهار داشت: نمايندگان مجلس با صلاحيت متفاوت نظرات خود را بيان مي‌كنند و نگاه نمايندگان درباره مجلس همراه با تعامل است.

عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: نمايندگان مجلس از رئيس جمهور توقع دارند كساني را كه با صلاحيت سياسي دولت يازدهم سازگار نيست انتخاب نكنند.

وي گفت: مجلس وظيفه دارد به وزرا راي اعتماد دهد و اين كار را براساس كارآمدي افراد انجام خواهد داد.

دهقاني تصريح كرد: اگر وزراي پيشنهادي تخصص لازم را براي تصدي وزارت نداشته باشند قطعا نمايندگان مجلس با آنها مخالفت خواهند كرد.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي يكي ديگر از مولفه‌هاي مهم وزير شدن افراد را سلامت مالي دانست و گفت: براي نمايندگان مجلس بسيار مهم است كه افراد معرفي شده و اطرافيانشان از سلامت مالي برخوردار باشند، همچنين وفاداري به نظام جمهوري اسلامي ايران از سوي وزراي پيشنهادي در حرف و عمل يكي ديگر از مولفه‌هاي مورد تاكيد نمايندگان است.

دهقاني با اشاره به فتنه سال 88 اذعان داشت: اگر تا كنون وزرا در اين باره موضع خود را نشان نداده‌اند بايد در هنگام توضيحات خود در صحن علني مجلس باور خود را نسبت به اين واقعه به صورت شفاف بيان كنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس با تاكيد براينكه مجلس نماد مردم سالاري است افزود: خانه ملت با كسي تعارف ندارد و از آنجايي كه نظام جمهوري اسلامي ايران بر آزادي بيان و شفاف بودن بنا شده است مردم مي‌خواهند كه نمايندگان مجلس واقعيات را بيان كنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دهقانی ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار