دولت ترکیه از اعتراضات مردمی در پی رکود اقتصادی و ضعف روابط خارجی خود وحشت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوريه ؛  متحد بودن مخالفان در ترکیه و ادامه اعتراضات مردمی علیه سیاست های رجب طیب اردوغان به کابوسی برای او تبدیل شده است. مصطفی سلماز روزنامه نگار ترک تاکید کرد عامل اصلی وحشت دولت حزب عدالت و توسعه، مخالفت های مردمی و همراهی احزاب مخالف با آن است.

سلماز در مقاله ای در روزنامه یورت فاش کرد برخورد با تظاهرکنندگان و خبرنگاران در پارک گزی را شدیدتر کرده است. دولت اردوغان درک کرده است که پایه های خارجی دولت خود به سرعت در حال فروپاشی است. این نویسنده ترک تاکید کرد توقف حمایتهای خارجی از دولت اردوغان، به معنای کنار رفتن اردوغان از قدرت نیست و کشمکشهای داخلی در ترکیه تشدید خواهد شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: رکود اقتصادی در ماه های آینده در ترکیه باعث تشدید اعتراضات مردمی خواهد شد. رکود اقتصادی شرکتهای ترک را با مشکل روبرو خواهد کرد و نارضایتی بازرگانان را برخواهد انگیخت. دولت اردوغان همچنین کشورهای غربی را که حزب عدالت و توسعه را نماد اسلام میانه رو می دانستند، ناامید کرده است.

غرب به ماهیت واقعی حزب عدالت و توسعه پی برده است و نگران ماجراجویی های آن در سوریه و عراق است. غرب صدور احکام سنگین برای ژنرال های ارتش ترکیه را فاجعه قضایی می داند. دولت اردوغان توانایی دفاع از سیاستهای خود در عرصه داخلی و خارجی را ندارد و به همین علت نگاه منفی مردم ترکیه نسبت به این دولت تشدید شده است. 
برچسب ها: دولت ، اردوغان ، وحشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار