رئیس کمیته داوران در خصوص داوریها در هفته های ابتدایی لیگ سیزدهم گفت: داوریها تا الان خوب بوده است داوران اشتباهاتی داشتند که باید در هفته های بعدی با تمرکز بالا در جهت کاهش اشتباهاتشان قدم برداريم.

فریدون  اصفهانیان رئیس کمیته داوران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: چينش داوری جزو وظایف کمیته داوران است و این امر در فصل  گذشته  کمتر  توسط کمیته داوران  اجرا می شد اما امسال با همکاری  متقابل بین دو کمیته جنبش داوران کمیته داوری انجام می دهد.

 اصفهانیان در ادامه اظهار داشت: هر کسی مدیریت خاص خود را دارد من هم سعی کردم که بر اساس توانایی و قابلیتم در کمیته داوری  مدیریت کنم ما در این فصل سعی کردیم که به همه داوران بها داده و اعتماد اطمینان به آنها داشته باشیم.

 وی درباره مسائل به وجود آمده در تست گرفتن اختصاصی از داوران زنجانی گفت: من بر اساس قانون از داوران زنجانی تست گرفتم  نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال طی نامه ای خواستار تست گرفتن از داوران  غایب در روز 22 مرداد ماه بود.

 وی در ادامه بیان داشت: من به خاطر اینکه داوران زنجانی در حدود دو ماه از قضاوت دور نباشند تصمیم گرفتم که از آنها تست بگیرم برای داوران زنجانی سخت بود که در ماه رمضان  به تهران برای تست دادن بیایند به خاطر همین من در شهر مان از آنها تست گرفتم.

وی در ادامه اظهار داشت: ناظر یک بازی در رشت بودم و همانجا قصد تست گیری از بخشی زاده را داشتم اما این داور به خاطر مصدومیت نتوانست تست بدهد به هر حال من قانون شکنی نمی کنم و بر اساس اصول و قوانین از داوران زنجان تست گرفتم.

وی تصریح کرد: فتاحی و جهانبازی در تست گیری قبلی مردود شده بودند و فردا قرار است یکبار دیگر تست بدهند و اگر قبول شدند در لیگ برتر قضاوت خواهند کرد.

اصفهانیان درباره قضاوت داوران جوان در لیگ برتر گفت: ما بایستی به داوران جوان اطمینان و اعتماد کنیم تا آنها بتواند در سالهای آینده جایگزین های مناسبی برای داوران بین المللی باشند به هر حال این داوران جوان در لیگ دسته های پائین تر سوت زدند و بی تجربه نیستند ما هم مانند ژاپنی ها باید یک داور بین المللی با سن پائین داشته باشیم.

وی درباره گفته های محسن ترکی بیان کرد: فضای داوری خیلی خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد من نمی دانم چرا ترکی فضای داوری را بد توصیف کرده است ترکی بعد از برطرف شدن مصدومیتش می تواند در تست گیری شرکت کند.

وی درباره جریمه کردن داوران متخلف بیان کرد: داورانی که قضاوت خوبی داشته باشند و فراتر از وظایفشان کار کنند تشویق می شوند همچنین داورانی که ضعیف کار می کنند طبق آئین نامه با آنها برخورد می کنیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان برنامه 90 یک ماه است که بر روی مسائل داوری مانور می دهند آنها برای مشخص شدن ابهامات باید از من دعوت می کردند تا با دلیل و مدرک پاسخشان را بدهم./آق
برچسب ها: اصفهانیان ، لیگ ، داوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار