کره جنوبی در مراسمی چهارمین زیر دریایی هزار و 800 تنی خود را با هدف ارتقای قابلیت های نظامی به آب انداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛‌ نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد چهارمین زیر دریایی تیپ 214 که اندازه ناو جنگی است، عصر امروز در کارخانه کشتی سازی دوو و گروه مهندسی مرین در جزیره ای در جنوب شرقی سئول به آب انداخته شد.این زیر دریایی به نام کین جوآ جین ، ژنرال مشهور نیروهای مستقل کره جنوبی در دوران حاکمیت استعماری ژاپن بر این کشور نامگذاری شده است.

کیم با فرماندهی یگانی ، سه هزار و 300 سرباز ژاپنی را شکست داد که بزرگترین پیروزی جنبش استقلال کره جنوبی به شمار می رود.پارک گئون های رئیس جمهوری ، به همراه وزیر دفاع و سایر مقامات بلند پایه نظامی کره جنوبی در این مراسم شرکت کردند.رئیس جمهوری کره جنوبی گفت : « این زیر دریایی نقش مهمی در تقویت اقتدار نیروی دریایی این کشور خواهد داشت و برای حفاظت از آب ها و منافع ملی ما لازم است. »

این زیر دریایی از قابلیت حمله همزمان به 300 هدف و نیز شرکت در ماموریت های مختلف از جمله ماموریت های ضد کشتی ، ضد هوایی و ضد زیر دریایی و هدف گیری دقیق با موشک های کروز از دریا به خشکی برخوردار است.این زیر دریایی که با سوخت گازوییل کار می کند بدون نیاز به سوختگیری ، مسافتی را از سئول تا هاوایی طی خواهد کرد.

زیر دریایی کیم جوآ جین همچنین از قابلیت اجرای ماموریت های زیر آبی به مدت دو هفته بدون نیاز به بیرون آمدن از آب برخوردار است. این زیر دریایی در نیمه دوم سال 2014 میلادی پس از گذراندن دوره آزمایشی به نیروی دریایی کره جنوبی تحویل داده می شود و در سال 2015 میلادی برای عملیات دریایی مستقر خواهد شد.
برچسب ها: کره ، دریا ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار