معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: امسال با برنامه ریزی انجام شده شاهد جهش بزرگ در نوسازی بافت های فرسوده استان اردبیل خواهیم بود.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی حریم بفعه شیخ صفی الدین اردبیلی در شهر اردبیل شاهد تحولي نو در عرصه نوسازی  بافت فرسوده شهر اردبیل  هستیم ، گفت : پروژه طرح ساماندهی حریم بفعه شیخ صفی الدین اردبیلی با همکاری  شرکت عمران و مسکن سازان اردبیل ( نماینده شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  ) و بخش خصوصی بعنوان یکی از پروزه های شاخص در نوسازی بافت فرسوده کشور  مطرح است .

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه تصریح کرد: 66 پروژه نوسازی و بهسازی دربافت فرسوده با اعتباري بالغ بر 1300 میلیاردریال در شهر ستان پارس آباد تعریف شده است .
 
وي در ادامه بیان اینکه تا کنون   2300 واحد مسکونی دربافت فرسوده اردبیل افتتاح شده است  ،گفت : تا پایان نیمه اول امسال 1500 واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان اردبیل  افتتاح و به بهره برداری مي رسد .

کيان پور در ادامه اظهار داشت:  از ابتدا روند نوسازی  تا کنون 3هزارو 5833 واحد مسکونی در بافت فرسوده از تسهیلات  نوسازی  استفاده کرده اند.

وي در ادامه گفت:  در سال گذشته  از مجموع   868 واحد مسکونی  معرفی  به بانک  های عامل در بافت های فرسوده استان اردبیل ،  تا کنون 482 واحد موفق به انعقاد قرارداد شده اند .
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه افزود: : تاكنون از 5  پايان نامه تحصيلي در مقاطع كارشناسي ارشد با موضوعات مرتبط با شهرسازي ، معماري، اقتصادي ، اجتماعي در بافت هاي فرسوده شهري حمايت مالی  شده است .

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اظهار داشت: :سال گذشته بيش از30  جلسه نشست با ساكنان محلات بافت هاي فرسوده شهرهاي مختلف استان در زمینه فرهنگ سازي و اطلاع رساني در خصوص نوسازی بافت هاي فرسوده برگزار شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازي افزود : تا کنون  در این استان 2820 واحد مسکونی دربافت  های فرسوده تخریب و بجای آن 9632 واحد مسکونی  بنا گردیده است .

کيان پور خاطرنشان کرد :  به منظور آشنایی بیشتر مدیران شهری با امر نوسازی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی 11 کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار شده است .

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: اردبیل ، راه ، شهر ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار